You are currently viewing הקשר בין ילדים לבין ליטוף חיות

הקשר בין ילדים לבין ליטוף חיות

קיימת תועלת רבה בין ילדים והקשר של ליטוף חיות .

כבר בתחילת המאה , קיימות עדויות רבות  שהצביעו על המצע החיובי בין אם הוא פיסי או בין הוא נפשי . בני האדם בכלל מפיקים תועלת רבה כאשר הם נמצאים בחברת בעלי חיים כמו: כלבים, חתולים, בעלי חיים זעירים , ציפורים ועוד. כאשר מדובר בילדים יש השפעה ישירה על בריאותם הפיסית והנפשית במובן החיובי של המילה. ליטוף חיות משפיע אף על התפתחותם התקינה ל ילדים הן באופן הקוגניטיבי והפיזי כאחד. בכלל, גידול חיית מחמד בבית מעלה את החיוניות בבני אדם ובילדים בפרט , יש צורך מתמיד ומחייב של ליטוף חיות כאשר הם נמצאים בסביבתם הטבעית .

 

בעלי חיים בכל מקום

כבר בימיו הראשונים של התינוק , ניתן לראות כי הוא מגיב בנעימות לקול בעלי חיים , כמו : ציפורים, שרקנים, חתולים ועוד חיות מחמד.

הוא אינו יודע בדיוק למה הוא מקשיב אבל תגובתו בהחלט תהיה נעימה לרוב. בכלל הרבה ספרים לתינוקות מצוירים ומאוירים בדמויות של בעלי חיים , ניתן לראות כי התינוק יביט בהם ולא יזיז את מבטו המתעניין במראות אלו. ליטוף חיות הוא חל ק מאוחר יותר בחייו של התינוק , בו הוא גודל ומתחיל את צעדיו , כאשר כלב חולף על פניו הוא מיד רוצה לגעת , לחוש ולחוות כאמור אם הכלב אינו נובח עליו.

גם ילדים בוגרים יותר כמו בגילאי שלוש , ארבע וחמש מאוד אוהבים ספרים על חיות כמו: פו הדוב , וטיגר  ואיאה החמור המאוד נערצים על ידי ילדים , יש משהו מאוד משובב בדמויות אלו והצורך בליטוף חיות אלו מעצימה את ההרגשה בילד.

 

ליטוף חיות תורם בשלושה מישורים

ליטוף חיות הוא אינו עוד חוויה נחמדה עבור ילדים, להיפך מדובר בחוויה עוצמתית ומשפיעה בכמה מישורים חשובים מאוד להתפתחות תקינה ויציבה עבור הילדים. כאשר המישור הראשון הוא: נפשי, פיזיולוגי וחברתי.

ליטוף חיות במישור הנפשי מעניק לילד: סיפוק ואהבה ללא תנאים, בעל החיים לא מצפה לקבל לאחר שהוא מעניק אהבה וכך להיפך , הילד רוצה מאוד לחוות את חוויית ליטוף חיות כך, שהוא אינו חושב על קבלה , למרות שזה הדדי קיימת אהבה חוזרת בין השניים. הענקת ביטחון והעלאת הדימוי העצמי ויש בו הערכה עצמית גוברת ומתעצמת ובתוך כך, מותירה את ההורה מכור לליטוף חיות כבר בחוויה הראשונה של ילדו עם העולם החי.

במישור החברתי ליטוף חיות תורם באופן משמעותי וניכר על ילדים. בעל החיים הופך מעין חבר למשחק , מתווך חברתי , כניסה לעולם מלא ביטחון ופריצת כל מחסום ביישני קודם שהיה.

בכלל, ליטוף חיות במישור החברתי מספק חוויה משפחתית שלמה ואינטראקציה חיובית ומעבירה מסרים און ליין. אכפתיות ואמפטיה הם מילים מסכמות לחוויית ליטוף חיות במישור החברתי.

המישור השלישי הוא הפיזיולוגי ולו תרומה גדולה ומועילה גם בקרב ילדים ומבוגרים כאחד.

ובכלל גידול חיית מחמד ביתית תורמים להפחתת לחץ הדם, הפחתת קצב פעימות הלב ואף חרדות מצטמצמות בזמן ליטוף חיות או גידול חיית מחמד ביתית.

ליטוף חיות ניתן לחוות בחוות ליטוף, פינות חי או כל העת בה אתם מחליטים לגדל כלב, חתול, שרקן ארנבונים או כל חיה שניתן לבייתה.