תחום קידום האתרים הינו תחום רחב שכולל בתוכו את כל הנושא של שיווק באינטרנט, בין אם מדובר באופטימיזציה של מנועי חיפוש, בין אם מדובר בפרסום באמצעות תשלום עבור קליק, בין אם מדובר ביצירת רשימת לקוחות ובין אם מדובר בקידום אתר בעת בניית האתר. קידום אתרים מפגיש כמה עולמות: עולם בניית האתרים, עולם האינטרנט והמחשבים ועולם השיווק.. התחום מצריך הבנה של עולם האינטרנט, בעיקר איך עובדים מנועי החיפוש.
קידום אתר בעת בניית אתר:
קידום אתר מתחיל עם בניית האתר. למשל יצירת לינקים פנימיים מסייעת בקידום האתר. אם יש לכם אתר במערכת קוד פתוח כגון וורדפרס או ג’ומלה, קידום האתר מצריך ידע באותה מערכת. לדוגמא קידום אתר ג’ומלה מצריך הבנת של מערכת זו, קידום אתר וורדפרס מצריך הבנה של ניהול המשתמש. כל מערכת כזו היא שונה.
כדאי להתייעץ עם מקדם אתרים לפני שמתחילים לבנות את האתר. הוא ייקח בחשבון כל מיני פרמטרים שחשובים לקידום כמו מבנה האתר, מהירות האתר ועוד.
השיווק הקלאסי התבסס על המצאת צרכים ושכנוע הלקוחות הפוטנציאליים שיש להם צורך שטרם סופק. עולם קידום התארים והשיווק באינטרנט פועל באופן קצת שונה: מקדמי האתרים ע”י כלי מחקר שעליהם נרחיב בהמשך מספקים לאנשים מה שהם מחפשים. הם לא עסוקים בהמצאת צרכים חדשים ופמפמום שלהם אלא הם בודקים מה אנשים מחפשים ואז מספקים להם את הצורך שלהם. לדוגמא אם כל יום כמות לא מבוטלת של אנשים מחפשת תרופה לפצעי בגרות אז מקדם האתרים יודע שאתר בנושא זה יכול לספק ולענות על צורך שכבר קיים.
איך יודעים מה אנשים מחפשים?
יש כל מיני כלים חלקם בחינם חלקם בתשלום שמאפשרים לבדוק ולצפות במגמות של חיפוש.
לגוגל יש מספר כלים בחינם כגון גוגל אדס ועוד שאם מקלידים מילות חיפוש מסוימות ניתן לראות כמה אנשים מקלידים אותם כל יום, מה מגמת החיפוש בחודשים האחרונים וכולי. אלו כלים שנותנים אינדיקציה טובה מה אנשים מחפשים ואם כדאי לכתוב אתר בנושא. בנוסף גוגל נותנת אינפורמציה על התחרות בתחום. כלומר, כמה משלמים מפרסמים בכסף עבור כל קליק. ככל שהמפרסמים משלמים יותר כך ניתן להבין שבתחום זה יש לא מעט כסף אך גם לא מעט תחרות.
מומחה בתחום קידום האתרים צריך להבין במחקר של מילות חיפוש. באילו ביטויים כדאי להשיק ובאלו לא. אילו ביטויים יאפשרו לו להגיע לעמוד הראשון בגוגל כאשר מקלידים את מילות החיפוש. מקדם אתרים צריך לדעת מה לעשות כדי להגיע לאחד המקומות הראשונים בדף התוצאות, מומחה לקידום אתרים צריך לדעת לבנות אתרים אך ברמה בסיסית, הוא לא חייב להיות מומחה בתוכנות גראפיות, בפלאש או בפוטושופ אלא הוא צריך להבין איך אנשים חושבים: מה הם מחפשים ומה גורם להם לקנות ואיך מנועי חיפשו עובדים: איך הם מדרגים בעצם את כל אלפי האתרים הקשורים לנושא מסוים.
מחקר מילות המפתח יעשה יחד עם הבעלים של האתר כדי להבין מה הצרכים שלו, איזה פניות הוא לא רוצה לקבל ומה הכי רווחי בשבילו.
כך לדוגמא אם עושים קידום אתר של עורך דין צריכים להבין שיש תחומים מסוימים שכדאי לו לקבל בהם לקוחות חדשים ויש תחומים אחרים שלא כדאי לו בכלל להתעסק איתם.