רופאים מנתחים לביצוע ניתוח אסתטי

רופאים, מנתחים פלסטיים ואנשי מקצוע אחרים מציעים לנו לשפר את המראה ולאפשר לעצמנו להיראות כמו שתמיד חלמנו. הליכים אסתטיים ורפואיים, שמיועדים לשיפור העור ותיקון פגמים אסתטיים בגוף ובפנים מוצעים על ידי רופאים שעברו הכשרה, מנתחים פלסטיים וכירורגים אחרים – ומרוב השפע קשה לבחור ולהחליט. יותר מזה, רופאים הרבה פעמים יוצאים נגד מנתחים פלסטיים מה שזורע בלבול בציבור ומעלה את השאלה, האם רופאים מנתחים אינם מאמינים בניתוחים פלסטיים? והאם לניתוחים המוצעים לנו כדאי להתייחס ברצינות, או בתור תאוות בצע של מנתחים שעברו הסבה ועוסקים בהליכים פלסטיים בלי שיש להם הכשרה בתור רופאים מיומנים לתחום? כדי לענות על השאלות האלה, צריך להבין קודם כל מה הקשר בין רופאים וענף הרפואה, מנתחים או כירורגים והליכים אסתטיים או פלסטיים.

אילו רופאים רשאים להיות מנתחים פלסטיים

רופאים יכולים להיות מנתחים אם עברו הכשרה בכירורגיה. במהלך לימודי רפואה הסטודנטים עוברים סטאז’ ויכולים להחליט מה התחום שבו הם מעוניינים להתמחות. בהליכים פלסטיים ניתן להתמחות במחלקות פלסטיקה שונות בבתי החולים, שם רופאים עובדים בתור מנתחים ומספקים פתרונות פלסטיים לבעיות אסתטיות שנגרמות כתוצאה מתאונות, מחלות וכו’. יש רופאים רבים שעוברים כמה התמחויות, וכך הם הופכים בעלי שם: מלבד הכשרתם בתור מנתחים הם מתמחים גם בתחום ספציפי, למשל עור, אף-אוזן-גרון, וכן הלאה. טיפולים פלסטיים שמיועדים לצרכים אסתטיים בלבד אינם הכשרה שזמינה עבור רופאים או מנתחים, ולכן רופאים שרשאים להיות מנתחים פלסטיים הם כל רופא שעבר הכשרה לכירורגיה. הפיקוח בארץ לא מחייב מנתחים שעוסקים בפלסטיקה להיות בעלי הכשרה בניתוחים פלסטיים.

רצוי לבחור ברופא שהוא מומחה לכירורגיה אסתטית.

איך בוחרים רופאים או מנתחים לטיפולים פלסטיים

בשוק מוצעות מרפאות רבות שבהן עובדים יחד או לחוד רופאים שמציעים פתרונות פלסטיים אסתטיים. כדי לדעת אם הם מנתחים בהכשרתם כל שצריך לבדוק זה מה הנסיון הכירורגי של אותם רופאים – האם הם עבדו בעבר על תקן מנתחים בבית חולים או באופן פרטי. במקביל, חשוב לבדוק שאותם רופאים במידה והם מנתחים, ידעו לתת עבורכם פתרונות פלסטיים כלומר שיש להם נסיון בתחום הפלסטי – אסתטי. ניתוחים פלסטיים מצריכים מאותם רופאים להיות לא רק מנתחים אלא גם בעלי חוש אסתטי שמגיע עם הנסיון. באופן רשמי, כל הרופאים יכולים לעשות הסבה ולהפוך להיות מנתחים פלסטיים – אבל עבורכם רק רופאים שהם גם מנתחים וגם בעלי נסיון בהליכים פלסטיים יכולים לתת את המענה הנדרש. בהקשר לכך, כדאי לדעת שטרם הבחירה הסופית במנתח ניתן לשאול בכל פורום רופאים ברשת על נסיונם בתחום ובעזרת מידע זה להגיע להכרעה סופית בנושא.

איפה מוצאים רופאים מנתחים פלסטיים

רופאים מנתחים פלסטיים אפשר למצוא בדף הבית של האיגוד הישראלי למנתחים פלסטיים ובאתרים שונים ברשת. האיגוד אחראי על הפיקוח בענף זה בישראל, וכל אלו שרשומים בו הם רופאים שיש להם הכשרה להיות מנתחים ומוסמכים לתת פתרונות פלסטיים לצרכים אסתטיים. גם אתרים שמרכזים מידע על מספר רופאים או מנתחים פלסטיים יכולים להיות מקום טוב להתחיל בו חיפוש. זה במידה ואין המלצות מחברים, קרובים וכו’. רופאים שאינם מנתחים לרוב לא מכירים את הענף של טיפולים פלסטיים אסתטיים ולכן אין טעם לבקש מהם המלצה. גם רופאים מנתחים שמסתובבים במחלקות בתי החולים השונות אינם מצויים בדרך כלל בניתוחים פלסטיים, אלא אם הם עובדים במחלקות פלסטיקה משחזרת. המלצות מטופלים הן הרבה פעמים הדרך הטובה ביותר למצוא  רופאים שהם מנתחים פלסטיים טובים