עורך דין פלילי – מעבירות סמים ועד רכוש

החוק נתפס אצלנו הרבה פעמים ככלי לעשיית צדק, יחד עם זאת, הוא נועד בעיקר כדי להגן על הפרטים המרכיבים את החברה מפרטים אחרים או מעצמם. בצורה זו, החוק אוסר על גניבה, אונס, רצח, שימוש בסמים ועוד. כל מי שעובר על החוק הפלילי, או נחשד בכך, צפוי לעמוד למשפט, וככל שכתב האישום חמור יותר, כן עולה הצורך בשירותי עורך דין פלילי טוב.

עבירות סמים ועורך דין פלילי

מדי פעם מתפרסמים בעיתונים נתונים דרקוניים על אחוזי צריכת הסמים במדינה. האחוזים גבוהים עד כדי כך שהרושם שמתקבל אצלנו זה שחוקי איסור שימוש בסמים הם המלצה בלבד. יחד עם זאת, אין המדובר בהמלצה, וכל מי שנתפס עם סמים לשימוש פרטי או למכירה עלול למצוא עצמו על דוכן הנאשמים בדין פלילי וזקוק לשירותיו של עו”ד פלילי. מטבע הדברים, הפצת סמים זה האשמה חמורה בהרבה משימוש בסמים וההבדל בין השניים נובע מכמות הסמים איתה נתפס הנאשם.

ככלל, הנטייה של בתי המשפט בישראל היא להעדיף שיקום על פני ענישה ולכן השופטים מקצרים ומקלים בעונשם של הנאשמים. יחד עם זאת, ההקלה בעונש תגיע רק אם השופט ישתכנע ב”נורמטיביות” של הנאשם, וכאן נכנס לתמונה עורך דין פלילי טוב. ככל שעורך דינו של הנאשם טוב יותר ומנוסה יותר, כן יש לו סיכוי גבוה יותר להיפגע פחות מתוצאות המשפט. במשפט פלילי לא כדאי לשים את גורלכם בידי הסנגוריה הציבורית, אלא להשקיע בעורך דין פלילי טוב עד כמה שניתן.

עבירות רכוש

עבירות רכוש נמנות ברשימת הפשעים הקשים של כל חברה, ובמיוחד של החברה הקפיטליסטית. אנו צוברים רכוש ועובדים קשה לא בשביל שמישהו יגנוב לנו את הכול. לאחרונה הינו עדים לכמה משפטים פליליים בולטים במיוחד נגד פוליטיקאים בכירים שהואשמו בגניבת כספים, אולי הדוגמה הבולטת ביותר היא המשפט של הירשזון.

גם בתחום זה של עבירות רכוש קיימים גוונים שונים, ולא כל עבירה מובילה לתקופת מאסר ארוכה. שוב, אין שום עניין לשלוח “פושע מתחיל” לבית ספר לפשע, הלא הוא הכלא. המטרה היא בעיקר שיקום וחזרה לחיים נורמטיביים. גם בתחום עבירות רכוש עורך דין פלילי טוב שיצליח לערער את בסיס הראיות של התביעה יציל את לקוחו מענישה כבדה.

עבירות הונאה ומעילה

עבירות אלה נקראות בתקשורת “עבירות צווארון לבן”. חלק מהן הן מעילה בכספים של אחרים על ידי בעלי תפקידים שיש להם שליטה על הכסף בחברות, בנקים, גופים ממשלתיים ועוד וחלק מהן זה הונאה של אנשים אחרים.

במקרים כאלה עו”ד פלילי יכול לייצג את הנאשמים ובמקרים רבים להפחית את העונש על ידי הסדרי טיעון שונים.

עבירות רצח והריגה

עבירות מסוג זה הן הגרועות ביותר משום שנוגעות לקדושת החיים. יחד עם זאת, ישנו הבדל עצום בין עבירת רצח לעבירת הריגה, והבדל זה מגולם בכוונות. כך למשל, אם אדם עומד על מרפסת ביתו ונשען על עציץ, העציץ נופל והורג אדם ­תהיה זו עבירת הריגה. יחד עם זאת, אם האיש מכוון את פעולותיו וזורק את העציץ על ראשו של קורבנו, יהיה זה רצח. אך איך יידע השופט האם הנאשם נשען בטעות על אותו עציץ גורלי או השליך אותו בכוונה? העניין ייקבע בעיקר בקרב המוחות בין התובע לבין עורך דין פלילי של הנאשם. עורך דין פלילי טוב יודע להסב אשמת רצח בהריגה.