You are currently viewing סושי:כיצד לשמור על דיאטה במסעדה

סושי:כיצד לשמור על דיאטה במסעדה

בימינו, כולם רוצים לאכול בריא. אנו נוטים להתרחק יותר ויותר ממזונות מטוגנים או שומניים, ונמשכים יותר ויותר למנות מאודות או מבושלות. האוכל היפני והסיני הוא גולת הכותרת של המזונות הבריאים מסוג זה. עם זאת, עליכם להיות זהירים כאשר אתם אוכלים במסעדה יפנית או במסעדת סושי, משום  שהאוכל “עלול” להיות כה טעים עד שתשכחו לעקוב אחר מספר הקלוריות שאתם אוכלים. הנה כמה כללים עיקריים שכדאי לכם לשמור עליהם כאשר אתם מזמינים במסעדת סושי.

  • אכילה בריאה במסעדה יפנית פירושה קודם כל הזמנת סושי. סושי הוא מנה בריאה מאוד משום שהוא מכיל דגים, אצות (נורי) וירקות. שימו לב- במנה אחת של סושי אין הרבה קלוריות, אך משו שהם קטנים וקלים אנו נוטים לאכול מהם כמויות גדולות מבלי לשים לב. זה יכול להזיק לאנשים אשר רוצים לשמור על הדיאטה, משום שהקלוריות מצטברות והופכות לכמות גדולה מזו המומלצת לצריכה בארוחה אחת.
  • כפי שנאמר, סושי מכיל דגים מסוגים שונים, כולל דגים נאים לרוב, כמרכיב מרכזי. הדגים הם בריאים מאוד משום שהם מכילים אומגה שלוש, פרוטאינים ועוד. עם זאת, הם פחות מומלצים לנשים בהריון ולאנשים בעלי מערכת חיסונית חלשה במיוחד. לנאשים אלו מומלץ להעדיף סושי עם דגים מבושלים או עם ירקות.
  • אכילה בריאה במסעדת סושי היא לעיתים קשה משום שיש להם מנות נוספות רבות מלבד סושי, אשר אינן מאודות או מבושלות. קחו לדוגמה את פירורי הטמפורה המפורסמים. מסעדות סושי רבות נוהגות כיום להגיש מנות סושי או ירקות שצופו בפרורי טמפורה וטוגנו בשמן עמוק. זה טעים ביותר, אך בהחלט פחות בריא ממנת סושי רגילה. אם אינכם יכולים לעמוד בפני הטמפורה הפריכה, נסו להזמין מנה של כמה סוגי סושי מעורבבים (כפי שמסעדות רבות מציעות כיום)- כך תוכלו להסתפק רק בחתיכה או שתיים של סושי בטמפורה.
  • כאשר אתם רוצים לאכול בריא, נסו להמנע מרוטב טריאקי. זהו רוטב טעים מאוד, אך עשיר בסוכר ובקלוריות. העדיפו את רוטב הסויה המסורתי במקום הטריאקי הישראלי.
  • באופן כללי, כאשר אתם מזמינים מנות שונות שאינן סושי, נסו להמנע משימוש בסוכר. נסו לבקש מהמסעדה שתכין לכם את המנה האהובה עליכם- עם שימוש בסילאן במקום בסוכר לבן. מסעדות רבות ישמחו למלא את בקשתכם.
  • אם אתם בוחרים מנות עיקריות ולא רק סושי, התמקדו במנות של בשר או דגים אפויים או מאודים. גם בשר מוקפץ הוא אפשרות סבירה, משום לרוב מסעדות יפניות מקפיצות את הבשר באופן מהיר ביותר על הווק, והוא אינו מספיק לספוג שמן רב.
  • אל תילחצו מהרשימה הארוכה של מזונות שמומלץ לא לאכול כאשר שומרים על תזונה בריאה או דיאטתית. אכילה בריאה במסעדת סושי אין פירושה להפסיד את המנות הטעימות. כפי שראיתם בהמלצות הקודמות, תוכלו למצוא מנות רבות שהן טעימות, מזינות, ממלאות ובריאות.

וטיפ אחרון לסיום- כאשר אתם רוצים לאכול בריא במסעדת סושי כדאי לכם להישמר לא רק מאוכל שיש בו קלוריות רבות אלא גם ממשקאות. סאקה למשל, הוא משקה מסורתי שאנשים רבים נוהגים לשתות לצד מנות של סושי. אם אתם רוצים לאכול בריא ולא להוסיף קלוריות רבות לארוחה שלכם, אתם עדיין יכולים לשתות סאקה, אך הגבילו את עצמכם לשתי כוסיות.