You are currently viewing נשירת שיער מניעה וטיפול

נשירת שיער מניעה וטיפול

נשירת שיער הינה תופעה טבעית כל עוד היא מתקיימת באופן תקין. זקיקי השיער מצמיחים שיער בתהליך ארוך המתחדש בצורה מחזורית. הבעיה של נשירת השיער היא על פי רוב תורשתית וקשורה לתפקוד הורמונלי הן אצל הגבר והן אצל האישה. הרצפטורים של השיער בד”כ מותקפים ע”י המערכת החיסונית שלנו בעקבות שינויים בהורמונים בתקופת ההתבגרות ואלו גורמים לזקיקי השיער להפסיק להצמיח שיער. חשוב לטפל הן במערכת המייצרת את ההורמונים בגוף והן בחיזוק זקיקי השיער במקביל. כך נוכל למנוע נשירת שיער ולעזור לגוף להצמיח שיער בריא.

מינרלים חשובים היכולים לסייע למניעת נשירת שיער ולקדם את צמיחת השיער מחדש :

נשירת שיער נגרמת גם ממחסור במינרליים חיוניים לשיער. צריך להשלים אותם על ידי אכילה נכונה או תוספי תזונה.

א) ברזל – הברזל מעורב בחמצון של התאים האדומים בגוף . מרכיב זה הכרחי עבור צמיחת שיער ושמירה על שיער בריא. אי קיום בברזל עלול לגרום לנשירת שיער בעיקר בשל חוסר חמצן. ב) אבץ – עוזר להפריש מהקרקפת  חומר הנצרך להגנה על הקרקפת ולמניעת קשקשים שעלולים לגרום לנשירת שיער. ג)  ויטמיני B – מחסור של ויטמינים מקבוצת B (בעיקר B6, B3, B5 וחומצה פולית) בתזונה עלול להביא לנשירת שיער. ד) ביוטין המשוייך לקבוצת ויטמיני B הינו מרכיב חשוב בייצור קרטין בגוף ובמניעת שיער אפור ואובדן שיער. את הביוטין  ניתן להשיג בדגנים מלאים,כבד, אורז וחלב, חלמון ביצה,. ה) ויטמין A – מרכיב חשוב בבריאות הכוללת ומועיל לזקיקי השיער ואף דואג לשמור על שורש השיער . ויטמין בכמות רבה מדי עלול לגרום לנשירת שיער. ו) ויטמין E – פועל כנוגד חמצון המסייע לשמירה על הקרקפת בשל ספיגת חמצן מוגברת בדם, ולכן בעל תפקיד חשוב בקידום צמיחת השיער ולמניעת נשירת שיער. ז) קואנזים Q-10 הוא ויטמין חיוני המספק לגוף שלנו מרכיבים מזינים הדרושים כדי לגדל שיער בריא. הם גם מקדמים את החיוניות הכללית, ותורמים לעור יפה וציפורניים חזקות.

מאכלים שעשויים לסייע למניעת נשירת שיער ולקדם את צמיחת השיער מחדש

א) יוגורטי חלב וסויה מכילים כמויות גדולות של חלבון הנצרך כדי לשמור על צמיחת השיער. מחקרים מראים כי חלבון סויה מחזק את השיער ומאפשר צמיחת שיער טובה וחזקה. כמו כן צריכת ירקות ירוקים כהים המכילים כמויות גבוהות של ברזל מסייעות בצמיחת שיער. מוצרי דגנים מלאים מחיטה מלאה מכילים אבץ אשר נדרש כדי לשמור על שיער בריא. חומצות שומן ניתן להשיג בשפע בעיקר בדגי מים קרים והתרומה העיקרית לכך היא בשמירה על רמות כולסטרול תקינים וטריגליצרידים . כמו כן אגוזים וזרעים הינם מזונות שומניים אשר מהווים בדרך כלל מקורות יעילים לויטמין E, נוגד חמצון  המשפר את עמידות המערכת החיסונית. מחסור של ויטמין E עלול לגרום למחלות עור, שיער יבש, נשירת שיער. גזר מכיל כמויות גדולות של ויטמין A. הוא נוגד חמצון התורם לייצר שיער בריא בקרקפת. ישנם מאכלים רבים אחרים שמסייעים לקדם את צמיחת השיער ולמנוע נשירת שיער, כמו פירות, ביצים, תרד וברוקולי.

מס\’ עצות לעצירת נשירת שיער ולחיזוק הצמיחה מחדש

1. שמור על הגוף שלך בריא. בריאות הגוף תורמת לבריאות הקרקפת ומאפשרת  לזקיקי השיער להמשיך לייצר שיער ולהחליף את אשר אבד. תזונה טובה ופעילות גופנית, חשובים  כדי להגדיל את זרימת הדם.

2. מנע פגיעה בשיער שלך. מוצרי שמפו  מסוימים מכילים חומרים הפוגעים בשיער. פגיעה בזקיקים שלך לא מאפשרת תחלופה וצמיחה מהירה של השיער.  כמו כן, שימוש בחום יבש מעט ככל האפשר ממייבשי השיער ומברשות סלסול  יסייע לשיער וימנע איבוד שיער. קיימים תכשירים לחיזוק השיער\” ,מילוי שיער דליל\” על בסיס חומרים טבעיים היעילים מאוד.

3. מצא דרכים לצמצם מתח וחרדה בחיים שלך. אם אתה מגיב חזק למצבי לחץ, או יישן מעט זה פוגע בשיער.

4. נסה טיפולים אלטרנטיביים עבור הקרקפת. שמנים אתריים ושילוב של צמחי מרפא יכולים להיות לעזר רב בטיפוח על זקיקי השיער והפרייתו כולל מילוי איזורים בעלי שיער דליל.

5. השתמש במוצרים רפואיים שפותחו על ידי מגוון של חברות תרופות מוכרות ומאושרות לחיזוק השיער ומילוי איזורים דלילים של שיער.

6. התחלה מוקדמת. ברגע שאתה מבחין  נשירת שיער התחל לטפל במגוון רחב של טיפולים זמינים. מוצרים רבים דורשים 3-6 חודשים לפני שתראה תוצאות טובות.

7. לעולם אל תוותר. השתמש במוצר מוכח שעובד הכי טוב בשבילך כרגע, ובמקביל חפש התפתחויות חדשות בתחום נשירת שיער.