מתכון: רוטב פסטו

רוטב פסטו הוא אחד הרטבים הבסיסיים של המטבח האיטלקי. רוטב פסטו מורכב מעלי בזיליקום ומרכיבים נוספים והוא משמש כהכנה לרוטב של פסטות שונות וכרוטב לסלטים שונים. יש המשתמשים ברוטב פסטו גם להכנת עוף ומיני מאכלים נוספים. רוטב פסטו מומלץ להכין מעלי בזיליקום (ריחן) טריים וניתן להכין כמות גדולה של רוטב ולשמור אותה במקרר או במקפיא לתקופה ארוכה.

הכנת רוטב פסטו

כמו כל דבר הקשור למטבח האיטלקי אין דרך אחת להכנת רוטב פסטו. עם זאת, המרכיבים הבסיסיים ימצאו בכל מתכון לרוטב פסטו ולאחר שלומדים את הבסיס ניתן לאלתר ולגוון את הטעמים. הפסטו מורכב מעלי בזיליקום העשירים בנוגדי חימצון, סיבים תזונתיים, ויטמינים שונים, בברזל ובמגנזיום. מרכיב נוסף להכנת רוטב פסטו הוא השום. שום עשיר בתרכובות גופרית שנחשבות לנשק יעיל נגד טרשת עורקים ולהקטנת סיכוי להתקפי לב ושבץ מוחי. השום מכיל גם תרכובות נוגדות דלקות והוא עשיר בסלניום. שמן הזית שגם הוא מרכיב חשוב בהכנת רוטב פסטו, עשיר בחומצות שומן שמאד מומלצות לבריאות הגוף.

להלן דרך אחת להכנת רוטב פסטו:

כדי להכין רוטב פסטו תצטרכו את המצרכים הבאים: 2 כוסות של עלי בזיליקום טריים, 4 שיני שום מקולפות, 1/2 כוס שמן זית כתית מעולה, 50 גר’ גבינה בולגרית או 4 כפות גבינת פרמזן מגוררת, 50 גר’ צנוברים או אגוזי מלך.

ההכנה: מכניסים לתוך מעבד מזון את עלי הבזיליקום (בלי הגבעולים והפרחים) ואת שיני השום, שמן הזית, הגבינה והצנוברים, או האגוזים. מרסקים הכל לממרח עד שמתקבל מרקם אחיד ויפה. שומרים בצנצנת במקרר וניתן להשתמש ברוטב במשך כשבוע.

כאמור, רוטב פסטו משמש לסוגים שונים של בישולים החל מפסטות שונות, סלטים וכדומה. אחת מפניני המתכונים של מטבח האיטלקי בכל הקשור לפסטו היא סלט פסטה פנה, פטריות וברוקולי עם רוטב פסטו.

הכנת סלט פסטה פנה עם פטריות וברוקולי ברוטב פסטו.

סלט זה קל להכנה והוא טעים במיוחד. ניתן להגיש אתו בארוחה איטלקית שתעשו בבית או כתוספת לכל רעיון הגשה אחר.

המצרכים הדרושים: 1 ק”ג ברוקולי טרי, 500 גר’ פסטה פנה, 400 גר’ פטריות שמפניון טריות (או פטריות פורטובלו), 4 כפות שמן זית, 200 גר’ עגבניות תמר או עגבניות שרי, 10 בצלים ירוקים, מלח ופלפל גרוס.

אופן ההכנה: בסיר גדול מחממים 2/3 מים מוסיפים 2 כפיות מלח וכף שמן זית. מרתיחים ומוסיפים את פרחי הברוקולי ואת הגבעולים החתוכים לרצועות קצרות. מבשלים 6 דקות, מסננים את הברוקולי ומעבירים למי קרח. מאד חשוב להוציא את הברוקולי ממי מהבישול כשהוא לא רך מידי ולשמור שיהיה עדיין קצת קשה. מוסיפים את הפסטה למים ומבשלים למידת אל דנטה, מסננים ושוטפים. פורסים את הפטריות ומטגנים אותן במחבת משומנת. פורסים את העגבניות לחצי וקוצצים את הבצל.

מערבבים את הפסטה, העגבניות, הבצל והפטריות יחד עם רוטב הפסטו, מתבלים במלח ופלפל גרוס ומגישים.