You are currently viewing מקצוע קולנוע – תאורה יצירתית לקליפים

מקצוע קולנוע – תאורה יצירתית לקליפים

העקרון בתאורה של קליפים הוא למצוא את הזוויות שגורמות לאובייקט לבלוט, בצורה הנכונה ביותר.

מה היא הצורה הנכונה?

הצורה הנכונה היא להיות יצירתי, להבין מהי האווירה שהבמאי רוצה להביע, ולעבוד לפי זה.

לדוגמא הבמאי רוצה אווירה קרה ואפלה, רצוי להשתמש בתאורה קרה כמו פלורסנט או לדים(LEDs) אם האווירה הדרושה היא חמה וביתית, רצוי להשתמש בתאורה חמה כמו הלוגן ונורות רגילות שיש כמעט בכל בית.

המיקום הוא מאוד חשוב: כאשר מעמידים תאורה מול המצלמה מחפשים את הפליירס שנוצרים בצילום, וכמובן

חשוב להקפיד למקם את התאורה במקומות שלא יראו אותה בפריים.

איך נמנעים מצללים מיותרים, שפוגעים בשוט?

לרוב רצוי להשתמש בשלוש תאורות:

אחת, שתאיר את האוביקט מקדימה, שניה מצד האובייקט,  לגרום למצב שחצי ממנו יהיה מואר יותר והחצי השני יהיה פחות מואר.

את התאורה השלישית רצוי למקם מאחורי האובייקט עד כמה שאפשר, מחוץ לגבולות הפריים.
לא תמיד תצטרכו הרבה תאורות- לפעמים אפשר להשתמש בתאורה קיימת- זה מאוד תלוי באיזו מצלמה

מצלמים. כמובן שככל שהמצלמה או התאורה היא יותר איכותית, כך יהיה קל יותר בעריכת הצבעים.

בתאורת שמש רצוי להשתמש בבלנדה (ריפלקטור) מתקפלת. רצוי שהיו שתיים מהן כדי לשלוט יותר על צללים.

לפתוח את הראש!

לא תמיד יש את התקציב לתאורות מקצועיות. לפעמים צריך לפתוח את הראש או לפתוח יוטיוב וללמוד לעשות את זה בבית, DIY

תבדקו קודם כל מה יש לכם בבית שיכול לעזור, אני אמנה כמה רעיונות יעילים:

פרוז’קטורים של הלוגן 250 וואט, עם סטנד ב90 שקל שניתן לקנייה בחנות בניה או חשמל, הם ממש טובים, אם משדרגים אותם קצת ומוסיפים דימר שיתן שליטה על החוזק, ו/או משיגים פילטרים צבעונים.

למי שיש לו חוש לבנייה, מומלץ לבנות תאורות מיוחדות בשביל מרקם לא ריאליסטי, לדוגמא רינגלייט (ringlight), שיתן ניצוץ מהפנט בעיניים, או לשלב תאורות שניתן למצוא על מנת שיתנו לנספלייר(lensflare) בפריים.

למי שיש קצת יותר תקציב , אפשר להזמין תאורות מקצועיות מסין דרך Ebay. רצוי לבדוק בבלוגים ביקורות על המוצר לפני ההזמנה. אם אפשר גם על החברה והשולח.

כתיבת תגובה