You are currently viewing מחזקים את הקשרים המשפחתיים במטבח

מחזקים את הקשרים המשפחתיים במטבח

זמני הארוחות הינם הזדמנות מצוינת לבניית וחיזוק הקשרים המשפחתיים. הזמן שמבלים בצוותא במטבח יכול לשמש לבניית משפחה חזקה ומאושרת.

מערכות יחסים חזקות מבוססות על תקשורת איכותית. חשוב גם לשמור על קו תקשורת פתוח עם בני המשפחה על ידי יצירת תקשורת יום-יומית, למשל בזמני הארוחות. הזמן שמבלים במטבח הוא הרקע הטבעי להכרות עמוקה ותקשורת של בני המשפחה אחד עם השני. לומדים דברים חדשים, שומעים מה התחדש אצל כל אחד ופשוט עובדים יחד כצוות. מיד נראה כיצד כל חלק של הארוחה תורם לביסוס הקשרים התוך-משפחתיים.

תכנון וקניות
קניות בסופר הינן זמן מצויין לדיונים משפחתיים של בני הזוג. בעת שיטוט בין המדפים והוספת מוצרים לעגלה מתוך רשימה שהכנתם ביחד, אתם מפתחים שיחה חשובה ביניכם. שיחה קלילה על מה שקרה היום בעבודה, או תכנונים לחופשה הקרובה, או כל נושא שלא תמיד מוצאים זמן לשוחח עליו.

בישול
ריחות מעוררים זכרונות, ריחות של בישול מעוררים זכרונות של ילדות, של בית. אנשים רבים מריחים מזון מתבשל ונזכרים מיד בתמונות ילדות. בישול עם הילדים יכול לבנות אצל הילדים את הזכרונות שיגיעו אליהם בבגרותם. זה גם יעניק להם בטחון שההורים סומכים עליהם בפעולות כה חשובות כמו בישול. בזמן הבישול אפשר ללמד את הילדים חשבון וחינוך קולינרי בצורה מהנה וכייפית. ניתן למשל לדבר על המסע המופלא של העגבניה מהאדמה לסיר ולצלחת, לדבר על העבודה הקשה של האנשים שבזכותם מגיעה הארוחה אל השולחן.

הגשת הארוחהנקיון
זמן הגשת הארוחה הוא זמן טוב ללמד את הילדים את השמחה שבהגשה ושירות של אנשים אחרים. ילדים אוהבים לגרום למבוגרים לחייך ולקבל חיזוקים חיוביים על משימות שבוצעו לשביעות רצון ההורים. כאשר הילדים חשים הערכה כלפיהם, זמני הארוחות הופכים לכלי משמעותי בחיזוק הקשרים המשפחתיים.

כדאי לבחור מערכות כלי אוכל חזקות ועמידות כדי שגם ילדים יוכלו לקחת מהארון לשולחן ולסדר את שולחן האוכל בקלי קלות. כדאי לא להשתמש בכלים חד פעמיים אלא במערכות האוכל שעשויות מזכוכית. כשמגישים בכלי זכוכית הטעם של האוכל לא מתערבב עם הפלסטיק או החומרים האחרים של החד פעמי וגם לא מזהמים את הסביבה.

בזמן הסעודה כמו גם לאחר הארוחה ותוך כדי ניקוי ופינוי הכלים והסכו”ם, ניתן לקיים שיחות משמעותיות עם בני הבית. כל אחד מספר על הרגעים הטובים והפחות טובים שעברו עליו במשך היום. השיתוף הוא ערך חשוב מאוד לבניית משפחה חזקה ותומכת.

נצלו את הזמן שאתם מבלים במטבח ביחד כמשפחה לשם בנייה וטיפוח של הקשרים המשפחתיים, לימוד ערכים שיעשירו את עולמם של הילדים וחיזוק התא המשפחתי כמקום תומך ואוהב.

בתיאבון !