You are currently viewing כריתת עצים בחצר – מידע

כריתת עצים בחצר – מידע

בתים פרטיים בדרך כלל הם בתים צמודי קרקע אשר יש להם יציאה אחורית לגינה קטנה או רחבת ידיים. בגינות הללו אנו אוהבים בדרך לגדל פינת תבלינים קטנה ושותלים שם נענע, עירית, מנגולד ועוד. לאלה מאיתנו שיש גינה גדולה יותר, ניתן לשתול עצים או להינות מעצים שכבר נשתלו שם בעבר ומספקים לנו פירות, צל, וכדומה. מעבר לכל היתרונות האלה של עץ בגינה, לעיתים קרובות העצים יכולים להסב לנו נזק ולגרום ללא מעט בעיות כך שעדיף להזמין מומחים לעקירת עצים ושפוט לכרות אותם מהשורש. הסיבות לכריתת עצים או גיזום עצים והדרך לעשות זאת מפורטים במאמר שלפניכם.

כריתת עצים למניעת מזיקים

ישנם לא מעט עצי פרי אשר מושכים אליהם מזיקים שאנו רוצים להימנע מקרבתם. אם ניקח לדוגמא עצי מנגו, אנו נגלה שהם מושכים אליהם עטלפי פירות הניזונים מהפרי עוד מהשלב שלפני שהוא מגיע לבשלות. באופן הזה אנו לא יכולים ליהנות מהפרות כיוון שעד שהם מוכנים לאכילה, מושבת עטלפים השתלטו עליהם והפכו אותם לרקובים או פצועים. במקרים בהם העץ מושך מזיקים כדאי לשקול ברצינות שירותי עקירת עצים ובמקום אותו עת בעייתי לשתול עץ חדש.

עקירת עצים לבנייה

אחד מהיתרונות בבעלות על שטח חיצוני לבית הוא האפשרות להגדיל באמצעות הוספת חדר את שטח הבית, או שניתן לבחור ורצף את הגינה באריחים, בטון מוחלק או אפילו רצפת פרקט. כדי לעשות את כל אלה יש צורף בכריתת עצים אך יש לעשות זאת מהשורש כדי לא להגיע למצב שמתחת לריצוף החדש יגדל עץ חדש מהשורש. לכך נועדה עקירת עצים אשר מסוגלת להוציא יחד עם הגזע והענפים גם את השורשים הנטועים עמוק באדמה.

חידוש עצים

במקרים בהם העץ רקוב כתוצאה מפגיעה של טרמיטים, שריפה או שהעץ פשוט זקן מידי וגזעו מת, ניתן ואף עדיף להחליף את העץ כולו ולשתול במקומו עץ חדש. תחילה יש להזמין מומחים לכריתת עצים אשר עוקרים גם את שורשיו של העץ, ולאחר דישון יסודי של האזור פשוט לשתול שתיל חדש או נטע אשר יגדל לעץ בריא וחזק אשר יישאר לעמוד וללבב עוד עשרות אם לא מאות שנים.

לסיכום, מומלץ להתייעץ עם מומחים לכריתת עצים לפני שעוקרים אותם וכדאי לוודא שהעקירה אכן הכרחית. כמו בכל תחום, התייעצות תוכל לסייע לכם בקבלת החלטות נכונה ועל כן לא כדי לוותר על שלב זה.