משקה בריאות מיץ נוני

יתכן וכבר שמעתם על מיץ נוני ויתכן שלא, בכל מקרה מדובר במיץ המופק מפרי אקזוטי ובלתי מוכר. יש כאלה שנמשכים להילת המסתורין סביב פרי הנוני ויש כאלה שבדיוק מסיבה זו הם סקפטיים – מאיפה צץ הנוני הזה פתאום? איך יכול להיות שיש לו כל כך הרבה סגולות רפואיות ועד עכשיו לא שמענו עליו? זה נשמע חשוד, כמו ניסיון לרכב על הגל של מוצרי בריאות אורגניים…

ובכן פרי הנוני מגיע מהוואי, שם הפולינזים הקדומים השתמשו בו כתרופה מזה למעלה מאלפיים שנה. השימוש בנוני נעשה למטרת חיזוק כללי וגם להסדרת חוסר איזון במערכת החיסונית, במערכת הנשימה, מערכת העיכול והמעיים ומערכת העצבים המרכזית. יתכן והיחשפותו המאוחרת יחסית של המערב לאיים הפולינזים ותרבותם, הובילה להכרה מאוחרת של הממסד הרפואי-מערבי בסגולותיו של פרי הנוני.

הנוני מכיל 150 יסודות חיוניים לגוף כגון ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו, הורמונים ואנזימים – ביניהם אנזימים מעכבי סרטן והזדקנות. בין הרכיבים הבולטים בנוני ניתן למצוא את דמנצאנטל, המזהה תאים טרום סרטניים; סקופ ולטין שמחזק את המערכת החיסונית, מונע דלקות ואלרגיות; אנתרקונון שהוא מרכיב אנטי בקטריאלי; סלניום ופיטו-נוטריינטים שתומכים בהגנה מפני רדיקלים חופשיים בגוף; וטרפנס העוזר להתחדשות תאים. אבל הרכיב המשמעותי ביותר בנוני הוא פרוזרונין, חומר מוצא לתרכובת בשם זרונין אשר נקשרת למבנים חלבוניים בגוף וכך משפרת את תפקודם. זה לא נשמע כמו הרבה, אבל ההשלכות ברמת התפקוד הביוכימי בגוף הן רחבות וחשובות.

אם הלכתם לאיבוד בין כל הביוכימיה, הנה טעימה על המזלג של הסגולות הרפואיות שטמונות בתוך מיץ נוני טהור: חיזוק המערכת החיסונית, ניקוי הגוף מרעלים, ויסות לחץ דם ואיזון רמת הסוכר בדם, מניעת בעיות במערכת העיכול, סיוע בהתמודדות עם אסטמה, שיפור תפקודי הלב ומצב העורקים, שיכוך כאבים ומיגרנות, שיפור מצב הרוח על ידי העלאת רמות של סרוטונין במוח, סיוע בהתמודדות עם אלרגיות, הקלה על סימפטומים של תסמונת קדם-מחזורית, שמירה על בלוטת ערמונית תקינה, הקלה על כאבי גב וצוואר, סיוע לבעיות קשב וזיכרון (ADD, ADHD), שיפור המיניות, העלאת רמות של אנרגיה ומיניות…הרשימה נמשכת, אבל סביר מאוד שכבר הספקתם לסמן וי על כמה בעיות שהייתם רוצים למנוע או לטפל בהן.

השימוש ושתיית מיץ נוני הינו בטוח לכלל האוכלוסייה, כולל נשים בהריון ותינוקות. מומלץ להתחיל בנטילת מיץ נוני עם כמויות קטנות ולהגדילן בהדרגה – מכפית ביום לכף אחת, שתי כפות ועד כמה שתוכלו להרשות לעצמכם. את הכפות אפשר להוסיף לכוס מים או למיץ פירות טבעי ללא סוכר. לשתות על בטן ריקה כחצי שעה לפני הארוחה, בוקר וערב.