שנת נישואין ראשונה -כיצד לשמור על חיי נישואין מאושרים

בעידן של קריירה משגשגת, קצב חיים מהיר שלעיתים פוגע בזמן ובאיכות הזוגיות, יש לתחזק את הזוגיות כדי להפיק ממנה את המרב.
לא סתם אומרים ששנת הנישואין הראשונה היא הכי קשה. חייכם קשורים זה בזה, כבר לא חושבים על עצמכם או פועלים לבד, הכל נעשה ביחד.
השנה הראשונה עלולה להיות קשה ומורכבת, לכן חשוב לדעת שכל זוג טרי עובר תקופת הסתגלות.  זה טבעי ועדיין יש סיכוי שלא הפנמתם את האתגר הכרוך בחיים משותפים.

לכל אחד מכם, יש את הקצב שלו, הרגלים, דרך חשיבה, גישה ייחודית לכסף וכדומה. פתאום צריך להתחשב באדם נוסף כשמחליטים על מה להוציא את הכסף או עם מי לצאת, אייך מתמודדים עם מטלות הבית, מחובתנו ללמוד לשים את ההעדפות שלנו בצד.

הרבה מהנשואים הטריים דואגים שמשהו לא בסדר בקשר שלהם שבעצם הם עוברים תהליך נורמאלי לגמרי של בניית חיים משותפים. סגנון החיים החדש מרגש אך דורש הסתגלות, הנה כמה נקודות למחשבה על מצבים זוגיים עתידיים להיות וכיצד לפעול נכון במסגרת הנישואין שלכם.

כדי לקבל אהבה שדרו אהבה 
תזכירו לעצמכם יום יום כמה אתם אוהבים, בלו זמן רב ככל האפשר יחד, האהבה שלכם זו שהביאה אתכם לרצון להינשא.

 

תמיכה, תקשורת, הקשבה
חלקו את התחושות שלכם  עם המון אהבה. אלו המרכיבים שיסייעו לכם בתקופת גיבוש מערכת היחסים, קווי האחריות שלכם בבית, בחוץ ובזוגיות. נסו גם בתקופה המלאה ויכוחים לעשות דברים נחמדים ביחד. נסו לשים את האגו בצד – זה לא משנה מי פגע במי או מי ויתר בריב הקודם, מה שמשנה זה שאתם אוהבים ורוצים חיים טובים ביחד.

לתת מבלי לדרוש

זו אחת הבעיות של חיי הנישואים, כשאחד לא רואה שיש בעיה בו בזמן שהשני מתוסכל ומעוצבן, נסו כמה שיותר לדבר. הענקה הדדית היא בבסיסו של קשר זוגי יציב וחיובי והיא יוצרת אווירה טובה וחיבה כנה.אל תשמרו לעצמכם אלא תשתפו אותו האזינו אחד לשני, תדברו זה עם זה, בלי כעס, בלי אכזבה, נסו למצוא את הדרך להישאר מאוחדים.

שינויים במעמד האישי

התחתנתם בחרתם לחיות יחד? החיים האישיים שלכם לא נפסקים כל אחד מכם וודאי יחווה לא מעט התפתחות וצמיחה אישית במהלך חיי הנישואין.הפכו את בני הזוג לחלק מהתהליך גירמו להם  להרגיש שלמרות השינויים חשיבותם אינה פוחתת. כל הצלחה אישית משקפת את הזוגיות היציבה שלכם שאפשרה את אותה הצלחה.הנישואין מאפשרים לאדם להתגבר על נטייתו להיות אנוכי ולהתרכז בעצמו ולנתב את הדחפים הקיימים לאפיק של נתינה לאישה ולילדים שיגיעו. זה יצליח רק כך תהיה ביניכם מערכת רגשית תקינה.כדאי להפנים שלא מובן מאליו שבן הזוג יעשה מה שתבקשו. זה יכול להביא לכעס ונטירת טינה מצדו. יש לבקש תמיד באדיבות ובנועם, רק שיתוף בקבלת החלטות ייצרו בית מאושר ואוהב

 

שוני בין המינים גורמים למתחים

בני אדם שונים ואם שניכם לא תסתגלו במהרה לחיי הנישואין, המתחים יכריעו אתכם.אדישות של אחד מבני הזוג למאמץ הזוגי שכרוך בתהליך הסתגלות יביא לנתק שיקשה במיוחד על המשך הנישואים.זהו “”הבמפר” הראשון שעל בני הזוג לעבור בשנתו הראשונה. נתק בין בני הזוג יכול לנבוע גם מחוסר שיתוף ברגשות או באדישות שיכול להוביל לאכזבה ונטירת טינה.

יש לזכור שהשותפות שלכם היא משהו ששניכם מוכנים להילחם למענה וכך המתחים שינבעו מהשוני יתנדפו באותה מהירות שבה נכנסו לחייכם. עליכם לחזק אחד את השני, להחדיר ביטחון שאתם שם, תומכים בו למרות חוסר הסכמה בנושאים שונים. חשוב לשמור על איזון נכון של כמות התלונות או ההערות מפני שריבוי תלונות יביא לניתוק צריך להכיר בכך.

הומור וחיבה בויכוחים ובריבים

ויכוחים לפעמים חלק מהזוגיות אבל צריך לדעת איך לריב, למדו לריב אחרת שלבו הומור וחיבה גם כשרבים. חשוב לשקול מילים ונקשיב לפני שאנחנו מתלהטים. למילים יש כוח!למרות שיש ביניכם חילוקי דעות הויכוח יכול להיות מלווה במחוות מילות חיבה וחיוכים מדי פעם, גם שמדברים על נושאים שלא מוצאים חן בעיננו.אל תנסו להיות צודקים חישבו עם עצמכם מהי מטרת המילים שלכם והאם נכון לומר אותן. לעיתים המילים נאמרות רק מתוך כעס שיגרום לקרע ויוביל לריב. כשאתם מדברים על מה שמפריע לכם הימנעו מהכללות ציינו ממה נפגעתם ושתפו איך זה גורם להם להרגיש.

זמן איכות משותף
מצאו זמן יומי שלכם ביחד, זמן שבו תוכלו לדבר ,לשתף, להתעניין אחד בחיים של השני, לשאול שאלות להתעדכן. חשוב לתת לבני הזוג שלכם להכיר את העולם הפנימי שלכם כדי שהקשר ביניכם יתהדק מעבר לאהבה והנאה פיזית. מעבר לכך השתדלו לצאת פעם בחודש ל “אוורור משותף” להקדיש פינוק משותף כמו – מסאג’ זוגי, יציאה לסרט או לטיול בהתאם לתקציב. העיקר זה ה”ביחד”.

אל תלכו לישון כועסים
לא לשמור דברים בבטן. אם אינכם מצליחים לפתור מחלוקת לפני שאתם נכנסים למיטה, אתם עלולים להוציא את הכעס במשך הלילה.כדאי לדבר על נושאים שמפריעים, לא לשכוח להזכיר אחד לשנייה בסוף השיחה כמה מזל שיש לכם זה את זו, לתת נשיקת לילה טוב רגע לפני כיבוי אורות.

אם תעברו בשלום את “הבמפרים” של השנה הראשונה, תעלו על דרך המלך לזוגיות טובה ובריאה שתעזור לכם בהמשך לעבור את המשברים הנוספים שבדרך. חשוב לא לשכוח ששנת הנישואין הראשונה היא שנה מרובת משברים.

בהצלחה!

כתיבת תגובה