הסרת שיער בלייזר – מה מומלץ וממה מומלץ להימנע

חושבים על הסרת שיער בלייזר? בכדי שהטיפול הבא שלכם יהיה מוצלח וילך חלק, מומלץ להקפיד על כמה עקרונות בסיסיים המבדילים בין המכונים השונים ומבטיחים סיכוי גבוה יותר להצלחת הטיפול.

הסרת שיער בלייזר היא ללא ספק השיטה המצליחה ביותר (והכואבת פחות) להסרת שיער, אך עד כמה שהתרגלנו לשיטה ולרעיון של מכוני הסרת שיער בלייזר, צריך לומר שהידע שיש לציבור המשתמשים אודות השיטה עצמה הוא נמוך מאוד. מלבד הבדלי מחירים ומבצעים, המסיר הממוצע יתקשה להצביע על הבדלי שיטה, על סיבות להצלחה או אי הצלחה של הורדת שיער בלייזר וכיוצא בזה.

הסרת שיער בלייזר מול אינפרא אדום

כולם מציעים הסרת שיער בלייזר, אבל יש לציין כי הדבר אינו מדויק. מכשירי הלייזר נחשבים מורכבים ויקרים ולכן מכונים רבים וביניהם קוסמטיקאיות מצאו כי ניתן לעשות שימוש במכשירי אינפרא אדום הנחשבים פשוטים וזולים הרבה יותר, בעוד הם מכנים את השירות שהם מציעים כ”הסרת שיער בלייזר”.

בספרות הרפואית אין כמעט מחקרים המוכיחים את יעילותם של מכשירי אינפרא אדום להסרת שיער או לחילופין: מזהירים בפני הסיכונים הכרוכים בשימוש בהם. יחד עם זאת נאמר כי מכשירי אינפרא אדום אמנם מסירים סיער אך “על הדרך” הם גם פוגעים באופן לא רצוני באיברים שונים בגוף כגון: הורידים, העור וכלי הדם.

לעומת מכשירי אינפרא אדום, עברו מחקרים רפואיים ואף אושרו על ידי ה-FDA האמריקאי. כמו כן, מכשירי הלייזר מאושרים לתפעול על ידי רופאים בלבד או בהשגחתם.

אבחון מקדים מקדם הצלחת הטיפולים

האבחון המקדים, במידה ונעשה בצורה מקצועית, יהווה גורם משמעותי להצלחת הטיפול. האבחון המקדים יכול לזהות מקרים שונים של בעיות הורמונאליות הנגרמות ובחלק גדול מהמקרים מדובר בשיעור יתר הנובע מסיבות שונות.

טיפול ללא אבחון מקצועי לבחינת סיבת השיעור, עשוי להוביל לתוצאות חלקיות בלבד ובמקרים קיצוניים יותר אף להחמרה. יש לציין כי רק רופא יכול “לעלות” על הקשר בין בעיות הורמונאליות לשיעור יתר.

טיפולים לכל החיים? אין חיה כזו

מכונים אחדים יציעו לכם טיפולים לכל החיים (כמבצע משתלם במיוחד) אך למען האמת, הצעה זו אינה רלוונטית כלל מאחר והתוצאה המקסימאלית מתקבלת כבר אחרי 10-15 טיפולים. אם השיער ממשיך לצמוח לאחר מכן, סימן שהאבחון המקדים לא היה טוב מספיק (אם בככל היה אחד כזה…) או שהטיפולים לא היו יעילים מספיק.

ככלל נאמר שגברים נהנים מדילול והפחתה משמעותית בכמות השיער (כ-70%) כבר אחרי סדרה של עשרה טיפולים. אך יש לציין כי הדילול יהיה אסטתי, הומונגני וטבעי, רק במידה והטיפול נעשה באמצעות המכשור הנכון.

לעומת הגברים, גוף הנשים מכיל אזורים הורמונאליים ואזורים לא הורמונאליים המשפיעים רבות על מידת ההצלחה של הטיפול:

באזורים לא הורמונאליים כמו רגליים, ידיים, מפשעה ובית שחי, ניתן להסיר עד 100% שיער ולהגיע למראה חלק לגמרי לכל החיים.

באזורים הורמונאליים כגון: פנים, צוואר, חזה, בטן, גב וישבן, ניתן לקבל את אותן התוצאות (100% מראה חלק ואסתטי) רק במידה ומתבצעת אבחנה רפואית, השוללת בעיות הורמונליות.

איכות הטיפול מושפע גם מגורמים נוספים

זיהוי כתמים כהים (פיגמנטציה) מאפשר למטפל להסיר שיער באמצעות תוכנה מיוחדת שאינה גורמת נזק לעור ואינה פוגעת בו. טיפול לא מקצועי הניתן בידי קוסמטיקאית או כל מי שלא התמחה בעבודה עם המכשור המסוים הזה, עלול להזיק ואף לגרום לכוויות.

מיעוט החשיפה לשמש. הסרת שיער בלייזר דורשת מהמטופל להימנע עד כמה שניתן לקרינת השמש. הקפדה על כך תבטיח טיפול איכותי לאורך זמן ואף תקצר את משכו.

אם כן – המסקנה ברורה: לפני כל טיפול להסרת שיער בלייזר, יש להקפיד על מספר גורמים שיכפהו את הטיפול למוצלח יותר.