הומאופתיה וצמחי מרפא איך זה עובד

הומאופתיה היא אחת משיטות הטיפול האלטרנטיביות, הנכללות תחת תחומי הרפואה המשלימה. הומאופתיה רואה באדם חלק מיקום גדול ממנו, בו פועלים כוחות אנרגטיים המשפיעים על כל פרט ופרט. טיפול קלאסי לפי הומאופתיה בוחן את המצב הפיזי על רקע המצב הנפשי והרוחני. כל מחלה שהיא, לפי הומאופתיה, נובעת מחוסר איזון כלשהו. חוסר האיזון יכול להיגרם מדברים שונים: מאורח החיים, התזונה, ההתנהגות, המצב הנפשי ועוד. תרופות הומיאופתיות נועדו להשיב לאדם את האיזון, כך שהרגשה הכללית תשתפר. הטיפול ההומאופתי מתבסס על תרופות טבעיות הניתנות בדרך כלל בטיפות. הטיפות נועדו לגרום לגוף להתמודד עם סימפטומים שונים של המחלה, כך שהגוף יתחזק ויוכל להתמודד עם החולי והכאב.

הומאופתיה: איך זה עובד?

טיפול הומאופתי מתחיל בראש ובראשונה בשלב האבחון. הומאופתיה קלאסית מתבססת ברובה על אבחון מדויק ומקיף, שמתבסס על תשאול המטופל. המטפל בהומאופתיה שואל את המטופל אודות הרגלי האכילה שלו, ההיסטוריה הרפואית, מצבי הרוח, טיב השינה והתפקוד היומיומי. על מנת להתאים תרופה הומאופתית חייב המטפל למפות את מצבו הגופני של המטופל, ולהבין מאילו סימפטומים הוא סובל. התרופה המקובלת בהומיאופתיה נקראת ‘רמדי’. הכוונה היא לתמצית נוזלית שנעשית לרוב על בסיס מים, סוכר, אלכוהול ותמציות טבעיות. לפי הומאופתיה, הרכב התמצית אמור לכלול את הרכב הסימפטומים של המטופל, כך שהחוסרים בגוף יושלמו על ידי מתן התרופות. במצב כזה חוזר האיזון לגוף והסימפטומים נעלמים.

הומאופתיה וצמחי מרפא

הומאופתיה מתבססת ברובה על טיפול בצמחי מרפא. מזה אלפי שנים מוכרות סגולותיהם של צמחי המרפא, והשימוש בהם נעשה הן ברפואה הסינית העתיקה, בתרבויות המזרח וברפואה המשלימה. הומאופתיה נעזרת בצמחי מרפא שונים, המופקים כאבקות, כתמציות וכחלקי פרחים מיובשים. לכל פרח וצמח מתחום ההרבליזם יש תכונות מסוימות שמתועלות לידי ריפוי מחלות ושיפור ההרגשה הפיזית והמנטאלית.פעמים רבות, לפני אירוע או רגע מלא לחץ כמו בחגיגה במועדונים לבת מצווה או עלייה לתורה, אפשר לקחת תרופה אשר תקל ותרגיע. מטפל הומאופתי מרכיב את התרופה לחולה, קובע את הרכב הצמחים, צורת נטילה והמינון  המדויק. הומאופתיה רואה במינונים של צמחי המרפא מרכיב חשוב ביותר, ובעצם המפתח להצלחת תהליך הריפוי. חשוב להבין כי מינון גבוה מדי או שימוש בצמחי מרפא תוך התעלמות מרגישות מסוימת אצל החולה, יכולה להביא לתוצאה ההפוכה ואף לגרימת נזק של ממש.

צמחי מרפא: המלצות

בתחומים רבים של הרפואה המשלימה ובפרט בהומיאופתיה תוכלו למצוא עשרות ואף מאות סוגים של צמחי מרפא. הרשו לנו להציג לכם שניים. אוניה דה גטו (ציפורני חתול) הוא צמח המוכר בהרבליזם כבר אלפי שנים. זיקוק קליפת הצמח ונטילתו כתרופה יעיל למחלות דלקתיות שונות כגון אסטמה, אלרגיה ורבות אחרות. צמח המאקה הוא מעין שורש דומה לגזר, המיוחד בסגולות מרפא מעוררות. הפקת התרופה נעשית בעזרת ייבוש השורש ושימור ערכיו. טיפול במאקה יעיל לחיזוק אנרגיות, ערנות, זריזות, ריכוז, מניעה של נשירת שיער, בעיות בחשק המיני ועוד.