בוטוקס או חומצה היאלרונית

הבוטוקס הגיח לעולם האסתטיקה לפני כמעט שני עשורים, ומאז ועד היום הפך למל השכונה בעולם העלמת הקמטים בעזרת מילוי. בוטוקס אמנם נחשב לחומר מילוי הנפוץ ביותר, אך בפועל מדובר ברעלן המשתק את השריר בפנים, אותו השריר שגורם לקמט בזמן הבעות הפנים. הבוטוקס הוא חומר שמחזיק לכל היותר לשנה, ובד”כ כבר לאחר חצי שנה יש צורך להזריקו בשנית.

טיפול בחומצה היאלורונית

רב הטיפולים האסתטיים אשר מטפלים בהעלמת קמטים, העלמת צלקות, מילוי ועיבוי שפתיים, מילוי שקעים בעור וכו’ מבוססים בעיקר על הזרקת חומצה היאלורונית. חומרי המילוי בהם נעשה שימוש בטיפולים הם רסטילן, טאוסיאל, אסדרם, רדיאס, ורסטילן, פרפקטה, מטרידקס, סטילאז, וכו’, כולם מבוססים על חומצה היאלורונית.

ניתן למצוא גם תכשירים אשר מכילים חומצה היאלורונית ומיועדים לבליעה. התכשירים הללו  נמכרים בבתי המרקחת, וממחקרים עולה כי השימוש בתכשירים הללו יביאו לשיפור לאחר חודשיים עד ארבעה חודשים.

תופעות לוואי

חומצה היאלורונית הינה חומר טבעי אשר נמצא ברקמות גופנו, על כן השימוש בחומר זה נחשב לבטוח ואינו גורם לתופעות לוואי. תופעות הלוואי העלולות להופיע כתוצאה מהזרקת חומצה היאלורונית הינם שטפי דם כתוצאה מן ההזרקה ונפיחות בימים הראשונים שלאחר ההזרקה. במקרים נדירים מאד תיתכן רגישות לתכשירי הבליעה אשר עלולים לגרום לאלרגיה בצורת פריחה וגירוד.

ההחלטה אם להשתמש בבוטוקס או חומצה היאלורונית היא רק החלטה בלעדית של הרופא המטפל. זה תלוי בסוג הטיפול, באזור הטיפול (בשפתיים למשל אסור להזריק בוטוקס) ובמטרה.

כדאי לוודא שהרופא משתמש רק בחומרי הזרקה איכותיים.