You are currently viewing סימנים ראשונים להריון איך תדעי שאת בהריון

סימנים ראשונים להריון איך תדעי שאת בהריון

קיימות מספר תופעות שיכולות להעיד שנכנסת להריון , במאמר זה ננסה ללמוד כל כמה מהתופעות שמאפיינות הריון שמשתנות מאישה לאישה אבל עדיין קיימים מאפיינים בסיסיים אצל מרבית הנשים שבעזרתם אפשר לדעת האם האישה אכן נכנסה להריון. נשים רבות מרגישות במקרים מסויימים תופעות לא שיגרתיות כבר לאחר כמה ימים מרגע ההתעברות. במרבית המקרים הם אינן חושבות שנכנסו להריון ולוקח זמן עד ש “האסימון נופל” . יש נשים שמרגישות את התופעות הללו רק אחרי כמה שבועות ולעיתים רק עם הבעיטה הראשונה של התינוק.
להלן כמה טיפים לתופעות שיכולים להעיד על ההתעברות :

1.בחילות/הקאות: בחילות והקאות מגיעים כבר בשלב ראשוני של ההריון. במרבית המקרים זה מתחיל מהבוקר אולם יש מצבים בהם לנשים יש בחילות כבר בימים הראשונים גם בערב או במהלך היום דווקא. אפשר להקל על הבחילות באמצעות אכילת דברים מלוחים או אכילת תפוח ושתיית חלב בערב לפני השינה. למדע אין הסבר מדוע יש בחילות במהלך ההריון.

2.רגישות בחזה ובפיטמות: הפיטמות מזדקות ומתכהות , החזה רגיש יותר מתמיד , הוא תופח ויש עליו ורידים כהים בולטים יותר , כל אלה מתרחשים בעקבות גידול משמעותי של הורמון HCG במהלך ההזרעה / ההתעברות.

3.רצון להטיל שתן: הרחם שמתנפח מפעיל לחץ על שלפוחית השתן . הפעלת לחץ זה גורם למעשה להרגשה שרוצים להטיל שתן. נשים רבות מרגישות את התחושה של רצון ללכת לשירותים כבר בימים הראשונים להתעברות (ממש בשבוע הראשון) וזה סימן מצויין שצריך להבחין בו ויכול לרמז כל כניסה להריון.

4.אי קבלת מחזור או דימום קל: דימום קל יכול להופיע ימים ספורים לאחר הביוץ. תופעה זאת מתרחשת כמעט באותם ימים בהם היית צריכה לקבל מחזור . נשים רבות נוטות לטעות ולחשוב שקיבלו מחזור ולמעשה הן נכנסו להריון והדימום אינו מחזור אלא דימום שנוצר בתהליך ההתעברות כאשר הביצית מופרית.

5.סחרחורות / התעלפויות: הרחם שגדל מתחיל ללחוץ על העורקים שמובילים אל הרגליים , זה קורה בזמן עמידה ממושכת בדר”כ והתוצאה הישירה היא סחרחורת ובמקרים מסוימים אף לעילפון. דילוג על ארוחות באמצע היום עלול גם הוא לגרום לאותם תסמינים של לסחרחורת בעיקר בגלל ירידה בכמות הסוכר בדם.

6.עצירות: הורמוני ההיריון גורמים להאטה של פעולות המעיים כדי לאפשר זמן ספיגה טוב יותר של ויטמינים וחומרי הזנה לגוף.  תופעה זאת גורמת למעשה לעצירות.

7.צרבות: כל נושא עיכול האוכל איטי הרבה יותר בשלבי ההריון כדי לתת לגוף לספוג את הויטמינים בצורה טובה יותר. תופעה זאת גורמת להישארות מזון בקיבה זמן רב יותר , דבר שמעלה את רמת החומציות בקיבה וגורם לצרבת.

8.הרגשת עייפות וחוסר מרץ- איטיות: גוף האישה עובר שינויים פיזיים כבר ביום הראשון להתעברות , שינויים אלה הולכים וגדלים עם ההתקדמות בתהליך ההריון ולכן האישה מרגישה עייפה , חסרת אנרגיה ואיטית. עלייה ברמות HCG גורמת אף היא לעייפות.

גילית שאת בהריון ?מזל טוב ! עכשיו וודאי תרצי לדעת את תאריך הלידה המשוער. כדי לעשות זאת , את מוזמנת להשתמש בכלי שנקרא מחשבון הריון. מחשבון הריון הוא כלי שיאפשר לך לצפות את תאריך הלידה לפי תאריך הוסת האחרונה.