You are currently viewing מקצוע קולנוע – עריכת קליפים

מקצוע קולנוע – עריכת קליפים

עריכת קליפ בבסיסה היא לשלב את המוזיקה ואת הצילומים יחד למוצר מוגמר.  זה החלק האחרון של תהליך הפיכת החזון למציאות, וההזדמנות אחרונה לתקן טעויות של הפקה.

לפעמים הסטוריבורד והתסריט  שיש בידך חזקים, אבל עדיין רעיונות חדשים הופיעו על סט, אז כנראה שתצטרך לעשות כמה החלטות קשות בדרך.

לקיחת החלטות היא חלק מהותי מהעבודה- לא צריך לבצע אף קאט בלי לדעת למה אתה מה עושה מה שאתה עושה, כי חלק מהאחראיות של עריכה זה לשמור על העניין של הצופים.

 

במה שונה בעריכת קליפים מעריכת דברים אחרים?

עריכת קליפים, וסרטים ופרסומות, לא שונה במהותה. ההבדל השגרתי הוא האורך של הוידיאו,הטכניקה היא אותה טכניקה- סינכרון, עריכה, ראף קאט, פוסט וצבעים.

 

מהי הטעות הנפוצה של עורכי קליפים מתחילים?

הטעות הרשונה של עורכים  היא לעבוד מבולגן.

מומלץ למיין את הצילומים לפי לוקיישן וליפסינג ,ולתת צבעים שונים לתיקיות, שיהיה יותר קל לשלוף את צילום הרצוי.במקרה של עבודה עם עורכים נוספים, רצוי לשמור על סדר עבודה זהה, על מנת לאפשר זרימת עבודה יעילה.

כמו כן, חשוב במהלך העבודה לא לערבב את הערוצים,כשתגיעו לצבעים, פרוייקט מבולגן יכול לקחת שבועיים לסדר את הצבע, ופרוייקט מסודר יכול לקחת יום אחד בלבד.

אחרי הכול, עריכה טובה היא לא רק האיכות- אלא גם הזריזות.

ולא לשכוח: control + s – אל תהסס.

מהי התקשורת שצריכה להיות בין עורך לבמאי?

לפני שמתחילים לערוך, רצוי לשבת עם הבמאי ולעבור על התסריט. העורך חייב להבין את התמונה שהבמאי רצה להעביר, ורק אחרי זה כדאי להתחיל לערוך. כמו בכל תהליך יצירתי משותף, מה שאתה בוחר לשים בחוץ, הוא לעתים קרובות חשוב בדיוק כמו מה שאתה שם בפנים..

כתיבת תגובה