You are currently viewing השפעת מוצרי השקייה ותנאי אקלים על עלויות תחזוקת גני אירועים

השפעת מוצרי השקייה ותנאי אקלים על עלויות תחזוקת גני אירועים

תחזוקה של גני אירועים היא תחזוקה שלוקחת מאמצים ומשאבים כבירים. עם זאת, דומה שבכל חלקי הארץ גני האירועים שונים זה מזה ובהתאם גם התחזוקה שלהם והזמן שכל אחד מהם גוזל הוא אחר לחלוטין. אך השאלה מה בדיוק יכול להיות ההבדל בין גני אירועים שונים?

אקלים של גן אירועים בצפון לעומת של גן אירועים במרכז

גני אירועים ניתן לראות בכל רחבי הארץ ממטולה וקרית שמונה בצפון, דרך הרצליה ותל אביב במרכז ואפילו עד באר שבע ואזור הדרום. גן אירועים בצפון יהיה מקום שהוצאות התחזוקה שלו יהיו מעט שונות למשל מאשר גן אירועים במרכז. בשלב ראשון תנאי האקלים יהיו שונים. הגשמים החזקים יותר יורדים לפי רוב באיזור הצפון, מה שאולי יוריד מעט מהוצאות המים של גן האירועים, לעומת ההוצאות הזהות של גן האירועים במרכז. גן האירועים בדרום לעומתם יסבול אפילו עוד יותר מאחר והוא יתמודד עם תנאי מזג אוויר הרבה יותר קשים מאשר אלה של המרכז והצפון, כשאליהם תוכלנה להצטרף סופות חול רבות אשר יש בנגב, שיזיקו למדשאות בצורה יחסית גבוהה, בטח יחסית לשאר גני האירועים, מה שיוביל להוצאות גבוהות יותר של תחזוקה שוטפת למקום.

הוצאות על מוצרי השקיה

ההוצאות לא מוכרחות להיות רק על ההשקיה עצמה כי גם אם על המוצרים בהם משתמשים להשקות את המדשאות והצמחים. צינורות השקיה, ממטרות, מזלפים, משפכים ובעצם מה לא, כל הסוגים של מוצרי השקיה יהיו שימושיים הרבה יותר בגני אירועים בדרום, כשלמעשה הם יהיו שימושים בכל הגנים, אך השימוש הסיזיפי ביותר והמשמעותי ביותר יהיה בלא שום ספק השימוש שלהם בגן האירועים הדרומי. כמובן שלא רק מבחינת השקייה נמצא הגן הדרומי במצוקה, אלא גם מבחינת מזיקים. כולנו זוכרים את הבעייתיות הגדולה של הארבה שהגיע לדרום והשתלט על כל חלקה טובה של השדות החקלאיים, מה שמעמיד בסכנה גם את הצמחים והפרחים של גן האירועים בדרום, לעומת הגנים האחרים כשבאיזורים אלה לא נשקפת סכנה מוחשית כל כך של מזיקים שעשויים להזיק באופן משמעותי.

לא רק מוצרי השקיה ואקלים

סיבות רבות ונוספות יש להוצאות תחזוקה שונות בגנים אלה, בעיקר בשל הפערים העצומים בין הצפון לדרום וביניהם לבין המרכז בארץ ישראל. נכון, אולי ישראל היא לא מדינה כל כך גדולה שהפערים אמורים להיות משמעותיים כמו הפערים בין החלק המזרחי של ארצות הברית למשל לבין החלק המערבי שלה ובין המדינות השונות בחלקים הללו, אך פרט לתנאי אקלים או מוצרי השקיה ניתן לבחין בשינויים נוספים שגוררים בעקבותיהם הוצאות נוספות. ללא ספק פרט לתחזוקת המקום מסיבות כאלה ואחרות, השינויים במחיר הם גם בשל מיקום. הקמתו של גן אירועים בצפון או בדרום יעלה הרבה פחות מאשר אותו גן במרכז וכך גם התפעול השוטף שלו, כשבעיקר מדובר בתשלום הארנונה הגבוה שישלם זה שבמרכז, לעומת תשלום הארנונה הנמוך יחסית אליו שישלמו גני האירועים בפריפריות, שם אפילו לעיתים יהיו מחירים מגוכחים להפליא אם מדובר גם בשכונות פחות מאוכלסות.

הוצאות החיים בקרב גן אירועים במרכז

גם לתושבים הגרים במקום יש יד ורגל במחירים הללו. סביר להניח שגני אירועים בצפון או בדרום יעלו פחות לבעל האולם, מכיוון שגם הלקוחות שמגיעים אליו לאולם, אלה ששוכרים את שירותיו, ישלמו פחות על כלל המוצרים באולם לעומת אלה שחוגגים את האירוע שלהם בתוך גן אירועים במרכז, שם לפי רוב התושבים שגרים בסביבה יכולים לכאורה להרשות לעצמם הוצאות גבוהות יותר מכיוון שההכנסות בעבודות אלה גבוהות יותר ולכן גם לא מפתיע לראות שכלל ההוצאות של תושבי הערים הללו הן גבוהות יותר ולא רק מבחינת האולם.

 

כתיבת תגובה