שובר לפרסום בגוגל



CRM: כיצד לרכך התנגדויות עובדים לחידוש

PDF הדפסה דוא
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 
השיעור נכתב על ידי : אביב יועצים   
חמישי, 14 יוני 2012 13:42

מחקרים שנעשו בקרב עסקים, מראים כי מקור הכישלונות של תוכנת CRM הוא בהדרכה מועטה ודלה. אם אתם מעוניינים לבצע רכישה של מערכת CRM ורוצים להכין את הקרקע לקראת בואה של המערכת החדשה, הנה כמה דברים שתוכלו לעשות:

אל תתעלמו מהעובדים. ספרו להם על השינוי המתקרב ומה עומד מאחוריו. הסבירו להם כיצד CRM תסייע לעבודה השוטפת במשרד. איך היא תקדם את המטרות העומדות לנגד עיניה של החברה. עובדים רבים מפתחים התנגדות לשינויים במשרד, במיוחד כאשר הם מרגישים שההנהלה לא טורחת לשתף אותם אודותיהם. הם מרגישים שמתייחסים אליהם כאל נמלים פועלות, שרק צריכות לעשות את עבודתן מבלי להבין יותר מידי. לכן, שתפו אותם בחזון שלכם וכך תגדילו את הסיכויים להצלחת התוכנה. דברו בפתיחות על השינויים הקרבים. אל תדגלו בגישה האופיינית למנהלים, המעדיפים לשמור את כל המידע לעצמם.



התכוננו מראש להלם מוחלט, לאחר התקנת התוכנה. חלק מהעובדים ירגישו מאויימים וחסרי ביטחון בעקבות המהפך הטכנולוגי. מסיבה זו, עדיף שתדברו בשלב מוקדם על השינויים ותכינו את העובדים לבאות, מאשר שתפילו עליהם שוק מוחלט. כך, יש פחות סיכוי שהם יגלשו להרגליהם הישנים והמוכרים, לאחר ההתקנה.

אל תתעלמו מהנושא של קישרי לקוחות. חברות רבות מתלהבות מכך, שהתוכנה יכולה לבצע באופן אוטומאטי מטלות שחורות ומשעממות, שהעיקו על אנשי המכירות. הן שוכחות את הפוטנציאל האדיר של התוכנה בתחום קישרי לקוחות, שימור ועוד. נסו לראות את הפוטנציאל המלא של תוכנות CRM, במקום להתמקד בחלק קטן ממנו.

התחילו בקטן. אל תמהרו להתקין את התוכנה בבת אחת על כל מחשבי המשרד ולהדריך את כל העובדים יחדיו. התחילו בקטן, ממחלקה למחלקה. כך השינוי יהיה הדרגתי, איטי וקל יותר לעיכול. כאשר תבצעו את ההתקנה בבת אחת על כל מחשבי המשרד, ההלם יהיה אדיר. בצוותים קטנים יותר, השינוי ייראה ידידותי יותר לכולם.

הקדישו זמן מספק להדרכה. הבינו כי לא כל האנשים קולטים במהירות וחלקם יתקשו ללמוד את השימוש בתוכנה.

אל תתעלמו מפידבקים. אל תאטמו את עצמכם בפני ביקורות, בקשות והצעות לייעול. אלה רק יסייעו לכם לשפר ולייעל את מערכת קישרי לקוחות לטווח הרחוק. היו קשובים ורשמו לפניכם את כל ההערות הקונסטרוקטיביות.

חגגו בהרמת כוסית.
גם אם אינכם מחבבים הרמות כוסית בשל בזבוז זמן העבודה, פנו זמן להרמת כוסית חגיגית. הביאו יין למשרד ודברי מתיקה והרימו כוסית לכבוד השינוי המתקרב. כך, תגרמו לעובדים להרגיש שמדובר בשינוי חיובי וגם תרחיקו את הפחדים והביקורת מהמהפך המתקרב.


www.aviv-etgar.co.il/
 
מאמרים נוספים :

» קשרי לקוחות באמצעות דיוור אלקטרוני

כחלק מאסטרטגיית השיווק, עסקים רבים שולחים הודעות ללקוחותיהם ושומרים על קרש רציף וחיובי. אולם, משלוח דיוור אלקטרוני כפוף להסכמת הנמען לקבלת ההודעות ולמתן האפשרות לנמען להסיר עצמו מהרשימה ולהספיק לקבל הודעות דיוור...

» אסטרטגיית שיווק במערכת דיוור אלקטרוני

אסטרטגיית שיווק במערכת דיוור אלקטרוני אסטרטגייה שיווקית היא מושג המאגד פעולות רבות ומגוונות: תמחור מוצרים ושירותים, אפיקי הפצה ופרסום, החזרת מוצרים וכמובן הגדרת מדיניות התקשורת השיווקית. תקשורת רציפה וחיובית עם הלקוח...

» CRM: שיפור ביצועי אנשי המכירות

אחת המטרות העיקריות של מערכת CRM היא לסייע לצוות המכירות. התוכנה מקלה על חיי היומיום של איש המכירות. היא מבצעת את המטלות השחורות והמשמימות, שהוא נאלץ לעשות, כחלק מתפקידו. בנוסף, תוכנת CRM מציעה מאגר לקוחות, שמציע ידע רב ועשיר...

» CRM: כיצד תדעו אם התוכנה אפקטיבית

כיום CRM משמשת חברות מכל העולם. היא פופולארית יותר מאי פעם, אחוזי הכישלונות שלה נמוכים יחסית לשנים קודמות והעתיד נראה מבטיח מתמיד. אך למרות הפופולאריות הגואה, מערכת CRM לא תמיד משיגה את מטרותיה. לאחר שהתקנת המערכת הסתיימה...

» CRM: מדוע זה הכרחי למחלקת המכירות?

מערכת CRM משחקת תפקיד חשוב בעולם העסקים של היום. היא מסייעת לתפעל את מחלקת המכירות, שהיא הלב הפועם של העסק -. היא מקשרת בין החברה לבין לקוחותיה וספקיה. ניהול לידים - כל עסק חייב להבין, מאיפה מגיעים רוב הלידים. איזה קמפיין...

» CRM: כיצד תוכנות בנייד יחסכו לכם כסף

חברות רבות כבר מחזיקות מערכת CRM במשרדיהם, אך היום, המערכת צריכה להיות נגישה גם מהמכשיר הנייד. CRM במכשיר הנייד מסייעת לאנשי המכירות בפגישותיהם העסקיות וגם מסייעת להפחית את העלויות השוטפות של העסק. מאחר והמחייה מתייקרת,...

» CRM: טיפול בלקוחות נסערים

בסביבה העסקית התחרותית של היום, הלקוחות דורשים רמה גבוהה ואיכותית יותר של שירות. CRM יסייע לעסק שלכם לענות על דרישה זו. מערכת CRM משדרגת משמעותית את זמינות מאגר הנתונים שלכם. כיצד המערכת תסייע לכם לטפל בלקוחות עצבניים...

» CRM: גלישה מהנה

פעם, כאשר הסתובבתם או טיילתם ורציתם להרים טלפון הביתה, הייתם צריכים לחפש תא טלפון ציבורי. לאחר שמצאתם תא טלפון וכמה אסימונים בכיסכם, תמיד היה תור של אנשים, שמביטים בכם בחוסר סבלנות ומחכים שתסיימו כבר את שיחתכם. כן, זה היה...

» מערכת :CRM שאלות נפוצות

כיום, כלים המסייעים לניהול המשרד הופכים ליותר ויותר פופולאריים. במאמר זה נסביר אודות אחד הכלים הכי חזקים שמוצעים היום בשוק. מהי תוכנת CRM? רוב האנשים לא ממש מבינים מה משמעות המושג הזה. מדובר במגוון נרחב של תוכנות לניהול...

» :CRM חובה לכל עסק?

מהו CRM? מדובר בקיצור מילים שמשמעו Customer relationship management – ניהול קשרי לקוחות. המטרה של : תוכנת CRM היא לגשר בין העסק ללקוחותיו ביעילות ובאפקטיביות. התוכנה נועדה לשרת גם את מחלקת המכירות וגם את מחלקת השירות. היום קיים בשוק מגוון...
STU2

רוצים להוסיף מאמר לאתר? הרשמו עכשיו והכניסו מאמר חדש

חיפוש מהיר בגוגל

מאמרים - כל הזכויות שמורות לפרסום אתרים באינטרנט מבית אקטיביטק בע"מ קידום אתרים