שובר לפרסום בגוגל



רשתות חברתיות בחברות B2B

PDF הדפסה דוא
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 
השיעור נכתב על ידי : גיא   
רביעי, 23 פברואר 2011 15:03

רשתות חברתיות הפכו להיות חלק בלתי נפרד מכל אסטרטגיה שיווקית של מוצרים רבים, אך כמעט תמיד מדובר במוצרים הפונים לצרכנים פרטיים. כמעט לכל חברת מוצרי צריכה היום יש דף בפייסבוק, או שהיא עובדת על יצירת דך כזה. הרבה חברות גם עושות מעבר לכך ויוצרות פורומים ובלוגים, המאפשרים ללקוחות להביע דעה ולשתף מחוויותיהם מהמוצר.

עם זאת, השימוש ברשתות חברתיות, ובכלל במדיה דיגיטלית, עדיין לא מפותח במה שנראה חברות B2B או חברות המוכרות לעסקים ולא ללקוחות פרטיים. בחברות מסוג זה הדעה הרווחת היא שרשתות חברתיות אינן כלי "רציני" ולא ניתן לעשות בו שימוש כאשר מוכרים ללקוחות עסקיים, אשר מבצעים רכישה מחושבת ורציונלית. אך זוהי טעות ויש הרבה מקום גם בחברות B2B להשתמש בכלים של רשתות חברתיות.

להלן מספר שימושים אפשריים ברשתות חברתיות:

  • שיפורים ושינויים במוצר - כיום ישנן מספר חברות מובילות, אשר עושות שימוש ברשת החברתית בכדי לשאוב מידע מהלקוחות לגבי אופן השימוש שלהם במוצר, תקלות בהם הם נתקלים ובעיות שמתעוררות אצלם. בעזרת המידע הזה החברות יכולות בצורה מהירה להגיב ולתקן את הבעיות. יהיו חברות אשר יטענו כי זה מהלך מסוכן, כי הוא מאפשר ללקוחות להתלונן בפומבי, אבל זוהי גישה מוטעית. אותם לקוחות לא מרוצים יעבירו את המסר לגבי אי שביעות רצונם ללקוחות אחרים בכל מקרה ולא ניתן למנוע זאת. על-ידי מתן פלטפורמה להבעת תלונות, ניתן להגיב לתלונות הללו ולתקן את העוול במהירות.
  • חידושים - על יד הקשבה לאופן השימוש של הלקוחות במוצרי החברה, אשר בהרבה מקרים משתמשים במוצר בצורה שונה לגמרי מהכוונה המקורית, החברה יכולה לזהות חידושים, אשר יענו טוב יותר על צרכי הלקוחות. בהרבה מקרים ללקוחות עצמם יהיו רעיונות מצוינים לגבי פיתוח מוצרים חדשים, שוב בהתאם לצרכיהם. פתיחת ערוץ תקשורת עם הלקוחות לגבי חידושים יכול לאפשר איתור רעיונות וחידושים מצוינים.
  • העברת מידע - חברות הפונות לעסקים זקוקות ורוצות במקרים רבים להעביר מידע רב ללקוחותיהן, לגבי מוצרים חדשים היוצאים לשוק, שינויים במוצרים ומידע טכני. רשתות חברתיות יכולות להיות כלי מצוין להעברת המידע הזה ללקוחות, בצורה זולה, פשוטה ומהירה.
  • צירת קשרים - עסקים מאוד מעוניינים ליצור קשר עם ארגונים זהים או דומים (לפעמים אף מתחרים) בכדי לחלוק מידע וללמוד אחד מהשני. חברה אשר תספק ללקוחותיה אפשרות ליצור קשרים עם ארגונים דומים, אשר גם כן צורכים את מוצריה, תגביר את שביעות רצון הלקוחות ותיצור לעצמה יתרון תחרותי
  • נאמנות - לבסוף, רשת חברתית היא אמצעי להגברת נאמנות הלקוחות. חברה הנמצאת בקשר שוטף עם לקוחותיה (פה אין הבדל מחברה המוכרת מוצרי צריכה), מגבירה את נאמנות הלקוחות. ככל שהקשר יותר הדוק ויותר רציף, הנאמנות תהיה גדולה יותר.

אנו נמצאים כעת בתהליך של גיבוש אסטרטגיה שיווקית למספר חברות B2B בהקשר לשימוש שלהן ברשתות חברתיות כחלק מתוכנית השיווק. בפוסט הבא אתן דוגמאות לחברות בחו"ל שבצעו מהלכים כאלה והאתגרים שניצבים בגיבוש התוכנית.


www.mitzuv.com
 
מאמרים נוספים :

» רשת השיווק החברתית

הוא אחת השיטות היעילות להבאת לקוחות חדשים לעסק. ישנן כיום כמה רשתות אשר שולטות בסצנת האינטרנט ומציעות ללקוח מידע מגוון, תמונות, דרכים ליצירת קשר וסרטונים. לא כל שיטת שיווק מתאימה לכל מוצר או רעיון. ישנן מוצרים שיהיו...

» עקרונות לכתיבת תכנית שיווקית לעסק

אחד הדברים החשובים שהעסק שלכם צריך הוא תכנית שיווקית ברורה ומפורטת אשר יש לה יעדים ברי מדידה. ללא תכנית שיווקית אתם פשוט חסרי כיוון, מבזבזים משאבים ולא מוכרים. התכנית השיווקית בעצם  מפרטת כל הפעולות הדרושות על מנת למכור...

» ייעוץ שיווקי עסקי

ייעוץ שיווקי עסקיהאם אתם עומדים במצב של צומת דרכים בחברה שלכם? נתקלתם במשבר שמחייב פתרון יצירתי ודפוס חשיבה ופעולה חדש, או שפשוט הגיע הזמן לנקות את האורוות ואולי להתחיל מעט מחדש, באופן מסוים? אם אתם סבורים שכן, כנראה שאתם...

» מתי נבחר לשווק עם סרטוני תלת מימד?

קיימות טכניקות שיווק שונות המאפשרות לקדם את העסק, למתג את החברה ולהגיע לקהלי יעד רלוונטיים. אך מה עושים כאשר ברצוננו לקחת רעיונות מורכבים מאוד ולהציג אותם בצורה נגישה ומובנת לציבור הרחב? טכניקות שיווק רגילות אינן תמיד...

» סרט תדמית לחברות ועסקים

הפקת סרט תדמית מתבצעת כחלק מאסטרטגיה שיווקית או ניהולית של חברות ועסקים, שבשלב מסוים רוצים להציג את ערכי החברה בסרטון תדמית מופק היטב. קיים מגוון גדול של סוגי סרטונים, ביניהם סרטון תדמית לעסק, סרט שיווקי, סרטי הדרכה, סרטי...

» שיווק ופרסום באינטרנט

אנו חיים היום בעידן המודרני, עידן המתאפיין במגוון עצום של טכנולוגיות חדישות ואין ספור המצאות ושכלולים שונים. בעבר, כל מי שרצה לפרסם ולשווק את העסק שלו, היה פונה באופן אוטומטי לרדיו, לטלוויזיה וכמובן לעיתונות הכתובה. אך...

» מהו הפוטנציאל של קידום ברשתות חברתיות?

מי לא מכיר את פייסבוק? או מי לא שמע על טוויטר? אין ספק כי כמעט ולא נשארו אנשים שאינם מכירים את המשמעות של רשתות חברתיות. מדובר למעשה, בפוטנציאל קידום ושיווק אדיר, היות וכמות המשתמשים ברשתות החברתיות השונות רק הולך ועולה עם...

» האיכות ולא הכמות

אם חשבתם שתוכן איכותי בא בקלות אז טעיתם, גם אם הצלחתם לחבר כמה משפטים לכדי מאמר והאמנתם שעמו תוכלו לקדם את האתר. תכנים לקידום אתרים בגוגל, בשונה ממספר מילות מפתח שחוזרות על עצמן, הם תכנים איכותיים שנקלטים בקלות מול המערכת...

» הכנות נחוצות להרכבת קמפיין שיווק ישיר לעסק

טכניקות שיווק ישיר לעסקים משמשות מנהלים ועסקים גדולים וקטנים בכל רחבי העולם, שפת השיווק היא שפה אוניברסלית הנשענת על קווי יסוד אחידים וברורים. היכרות עם ההכנות הדרושות לקראת הרכבת קמפיין שיווק ישיר חדש, הפקת לקחים...

» טכניקות שיווק ישיר שכדאי לנסות

פעמים רבות, שיטות השיווק הקלאסיות הוותיקות הן גם הטובות ביותר, רגע לפני שאתם משקיעים סכומי עתק בטכניקות שיווק מודרניות ומתקדמות המבוססות על רכישת מערכות משוכללות כדאי להכיר טכניקות שיווק קלאסיות המשיגות תוצאות טובות...
STU2

רוצים להוסיף מאמר לאתר? הרשמו עכשיו והכניסו מאמר חדש

לוח דרושים מהיום

חיפוש עבור דרוש - אתר משרות

חיפוש מהיר בגוגל

מאמרים - כל הזכויות שמורות לפרסום אתרים באינטרנט מבית אקטיביטק בע"מ קידום אתרים