שובר לפרסום בגוגל



מתכוני וידאו "שוברים" את הפייסבוק

PDF הדפסה דוא
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 
השיעור נכתב על ידי : דודי   
ראשון, 11 יוני 2017 16:09

המטרה של אנשי שיווק, תוכן ופרסום שעובדים עם המדיה החברתית היא לייצר תוכן מיוחד, כזה שיעצור את האגודל של הגולש מלהמשיך ולגלול את הפיד שלו. היעד הוא לייצר תוכן כל כך מושך עד שהגולשים ירצו לחזות בו, גם ללא סאונד. זה אולי נשמע קל, אבל זה לא פשוט בכלל. במציאות, מעט מאוד תכנים גורמים לגולשים להתעכב ולעצור את הפיד.

אבל לא הכול שחור. כך למשל, נראה שדווקא מתכוני וידאו מעוררי תאבון כגון בראוניז או קאפ-קייק מצליחים לעצור את תנועת האגודל האוטומטית. ואכן, אם יש קטגוריה שבה סרטוני וידאו משגשגים בפייסבוק הרי שזוהי קטגוריית מתכוני וידאו. ומה עם יוטיוב? יוטיוב הוא פלטפורמה נהדרת לפרסום תוכן "כבד" יותר כגון: מדריכים, בלוגים, קורסים וכדומה, אך צילום סקסי של זיגוג שוקולדי שניגר וניגר..., קלוז-אז על עוגות קצפת מרהיבות או

סרטון המדגים עד כמה ההמבורגר עסיסי – אלו מצליחים יותר במדיה החברתית, ובעיקר בפייסבוק.
פרנק קופר, מנהל השיווק של ערוץ האוכל של באז פיד סיפר: "עד לא מכבר השתמשנו רק בערוץ היוטיוב כדי להפיץ את התוכן הקולינרי שלנו - Tastemade. אבל את הקפיצה במספר הצפיות ראינו רק לאחר שהתחלנו לעבוד עם פייסבוק. כאשר שילבנו את מתכוני הוידאו שלנו בפייסבוק הגענו בתוך חודש אחד בלבד ל-2 מיליארדי צפיות!!!! זה חסר תקדים. זה לא היה קל. חשבנו היטב על כל סרטון, על כל זווית ועל כל פריים לפני שהעלנו כל סרטון. השקענו בתוכן לא מעט וזה הניב תוצאות שהפילו את כולנו מהרגליים".

ואכן הערוץ האוכל של באז פיד נהנה בהתחלה מאלפי צפיות אבל מרגע שהם שילבו את המדיה החברתית המספרים גדלו בהיקף מדהים עד שהגיעו למיליארדי צפיות. אך ערוץ האוכל של באז פיד הוא ממש לא היחיד. גם המנהל העסקי של חברת "PopSugar" דיווח על נתונים דומים, וסיפר: "בהתחלה רק העלנו סרטוני אוכל באתר שלנו וביוטיוב וזה הביא תנועה נחמדה, אבל מרגע ששילבנו גם את הרשתות החברתיות, המספרים הדהימו אותנו.

מאז שחזינו בפלא השיווקי הזה, אנחנו מקפידים להשיק סרטון אוכל או מתכון וידאו מדי חודש. אם אתה רוצה נתונים כדי לסבר את האוזן אז אני אתן לך דוגמה. כאשר העלנו סרטון אוכל מיוחד שהכנו ליוטיוב זכינו למיליון צפיות. אין ספק שזה מספר צפיות נפלא ורבים היו שמחים ממנו. אבל אנחנו לקחנו את הסרטון לרשתות החברתיות ובתוך זמן ממש קצר הגענו ל-20 מיליון צפיות. זה פשוט מטורף ".

המתכון להכנת מתכוני וידאו מגה-ויראליים הוא....
אז מה הוא הסוד ליצירת מתכון וידאו מגה ויראלי? שאלנו מומחים.
לפי מר קייד, מנהל ערוץ האוכל של באז פיד: "כאשר יוצרים תוכן (מילים, וידאו או תמונה) שישולב במדיה החברתית צריך לעבור לצורת חשיבה אחרת, כזו שלוקחת בחשבון את הפלטפורמה שבה אנחנו משתמשים. לדוגמה: אנחנו יודעים שסרטוני הווידאו בפייסבוק מופעלים אוטומטית בפיד של הגולשים ללא סאונד. אז בשל כך החלטנו להפיק מתכוני וידאו שבהם ניתן להבין את אופן ההכנה דרך חוש הראיה בלבד ואין צורך בהפעלת סאונד. כמובן שיש גם סאונד, במידה והגולש יפעיל את הסרטון. אך הרעיון הוא לספק תוכן בעל אפקט ויזואלי מושך ועוצמתי".

מנהל שיווק בחברה אחרת סיפר לנו: "אנחנו משקיעים מחשבה רבה לפני שאנחנו מתחילים לצלם. כל זווית צילום מחושבת ונבחנת היטב ואנחנו גם מנסים לבדוק איך התוכן שאנחנו מצלמים יראה בטלפונים ניידים, מאחר ורוב משתמשי פייסבוק צורכים את התוכן בעיקר דרך הטלפון הנייד שלהם. הכלל שצריך להנחות את מפיקי התוכן הוא כיצד ללכוד את תשומת ליבו של הגולש כבר בפריים הראשון".

אז בפעם הבאה שאתם רוצים להפיק סרטון אוכל שיעשה באזז אמתי ברשת, זכרו את הדגשים שהמומחים חשפו בפנינו, הם יכולים לעזור לכם להגיע רחוק.


 
מאמרים נוספים :

» מתכוני וידאו ומתכוני שפים

במשך כל השנים בעבר היו מועברים מתכוני אוכל מאם לבת. לא היו מתכונים כתובים. אמהות היו מעבירות לבנות את הכמויות על פי הזיכרון בלבד. במשך השנים החלו הבנות לרשום את מתכוני האם ובבוא הזמן המחברת הייתה מועברת לדור הבא. שפיות...
STU2

רוצים להוסיף מאמר לאתר? הרשמו עכשיו והכניסו מאמר חדש

חיפוש מהיר בגוגל

מאמרים - כל הזכויות שמורות לפרסום אתרים באינטרנט מבית אקטיביטק בע"מ קידום אתרים