שובר לפרסום בגוגל



מדריך צעדים ראשונים - גוגל אנליטיקס (Google Analytics)

PDF הדפסה דוא
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 
השיעור נכתב על ידי : LoadSEO   
שני, 20 ספטמבר 2010 17:20

גוגל אנליטיקס (Google Analytics) - אפשרויות ושימושים

כלי גוגל אנליטיקס (Google Analytics) הוא כלי סטטיסטי מתקדם שיודע לתת מענה מקיף ומקצועי לשאלות רבות שעולות בתהליך ניהול האתר. יתרונו הגדול של גוגל אנליטיקס הוא קודם כל בהיותו כלי חינמי וקל לתפעול. עם זאת, מעבר ליתרון המחיר, לגוגל אנליטיקס יתרונות רבים נוספים - רובם טמונים במספר כלי סטטיסטיקה רבי עוצמה. בין השאר גוגל אנליטיקס מאפשר לבצע את הפעולות הבאות:


- לזהות כמות מבקרים לפי מנועי חיפוש/מילות מפתח
- לזהות מקור כניסה לפי כתובות אתר מפנה/תיבות מייל
- לגלות באיזה דפדפנים משתמשים מבקרי האתר
- לגלות מקור כניסה לפי אזור גיאוגראפי ועד רמת העיר
- לזהות עמודים נצפים ביותר/נצפים פחות ולתת באופן כללי מידע על צפיות
- לזהות עמודי עזיבה (Exit Pages)
- להציג Bounce Rate - מצב של 'כניסה-עזיבה' (פירוט בהמשך)
- להציג נתונים על גולשים חוזרים או/ו גולשים ייחודיים באתר
- להציג זמני שהיה לפי עמוד
- להשוות בין נתונים בפרקי זמן שונים
ועוד... (והכוונה כאן היא ל-'עוד המון')

מדובר ברשימה מרשימה למדי. אומנם, עוצמתו האמיתית של גוגל אנליטיקס טמונה באפשרות להרכיב כל דוח שהוא ולחבר כל צירוף של נתונים לפי הצורך האישי.

לדוגמא
באמצעות גוגל אנליטיקס אפשר לקבל מידע על זמני שהייה של גולשים חדשים שהגיעו מארה"ב  ולסדר את הנתונים הללו לפי מילת המפתח שממנה הגיע כל גולש. הכל בתוך אותו הדוח...

את הפילוח הזה אפשר לעשות בקלות ובאמצעות ממשק גראפי נוח לשימוש.
בקיצור, פשוט תענוג.



גוגל אנליטיקס (Google Analytics) ו-SEO

גוגל אנליטיקס (Google Analytics) משחק תפקיד חשוב וחיוני בכל תהליך קידום אתרים (SEO). הכלי מאפשר לעקוב אחרי התוצאות תהליך SEO, לאבחן מגמות חיוביות ושליליות בכמות כניסות מכל ביטויי המפתח, לאתר ביטויי 'זנב ארוך' (ביטויי Long Tail שצפו למעלה בגוגל ושאותם אולי כדאי לחזק), לעקוב אחר מעמד האתר במנועי החיפוש השונים ועוד.

בגלל שבמקרה של גוגל אנליטיקס מקור הנתונים היא Google עצמה אפשר בהחלט לצפות לנתונים מדוייקים, או לפחות מדוייקים למדי כי בסופו של דבר כל סטטיסטיקה תמיד תכיל טווח טעות.

בסופו של דבר שימוש בכלי גוגל אנליטיקס משפר משמעותית את תהליך הקידום ואת תוצאותיו תוך שהוא נותן מעניק למקדם מבט על על ביצועי האתר ומאפשר לו לנהל תהליך קידום אתירם יעיל ומושכל יותר.

לא בכדי, כל תהליכי קידום אתרים של צוות LoadSEO מתחילים בשילוב כלי גוגל אנליטיקס (Google Analytics) באתר.



גוגל אנליטיקס (Google Analytics) - תהליך התקנה

התקנת גוגל אנליטיקס (Google Analytics) מתרחש על ידי ביצוע פעולות הבאות.

1. פתיחת חשבון גוגל אנליטיקס
כדי לפתוח חשבון חדש צריך להיכנס לעמוד הבית של Google Analytics ולבצע תהליך רישום באמצעות לחיצה על  "Sign Up Now" .

בשלב זה, כל מי שיש לו כבר חשבון באחד משירותיה של Google, יכול לדלג על תהליך הרישום ולהיכנס לתוך אנליטיקס עם שם משתמש וסיסמה הקיימים.
(ומי שכבר נמצא בחשבון אז באמצעות לחיצה על כפתור "Access Analytics")

2. הגדרת פרופיל
לאחר פתיחת חשבון יש לפתוח פרופיל בתוך גוגל אנליטיקס באמצעות לחיצה על הכפתור "Add new account+" ומלאו את פרטי הפרופיל כפי שידרשו.

3. קבלת קוד אנליטיקס
בשלב אחרון של הגדרת פרופיל מערכת אנליטיקס תנפיק קוד אישי.

4.הוספת קוד לאתר
לאחר העתקת הקוד יש להיכנס למערכת ניהול תוכן באתרך ולהכניס את הקוד בתוך HEAD של כל עמוד שתרצו לבדוק.




גוגל אנליטיקס - מדריך צעדים ראשונים



ישנן אפשרויות רבות ומגוונות הגלומות בכלי גוגל אנליטיקס. עם זאת, אולי הדרך הטובה ביותר להכיר את הכלי היא באמצעות למידה עצמית, מעבר על אפשרויות השונות ובחינת הנתונים המוצגים (בניגוד, למשל לצפיית סרטונים ביו-טיוב).

לבסוף, טיפ קטן - אחד הנתונים שתראו הוא Bounce Rate והוא לכאורה נתון בעל אופי שלילי המציין את אחוז הגולשים שנכנסו ויצאו מן האתר מבלי לעבור באף עמוד.
מצד אחד מצב זה אינו המצב הרצוי אבל מצד שני אפשר לפרש את הנתונים גם בדרך אחרת - אחרי הכל לקוח שהגיע לאתר בדיוק למקום הנכון, ראה התרשם ורכש את המוצר (או מילא טופס) גם הוא חלק מהנתון הנ"ל. וכך, Bounce Rate יכול להתפרש ל-2 צדדים, ככמות הנוטשים או כמדד לרלוונטיות האתר.

אז איך יודעים באיזה מהמקרים מדובר?

פשוט מאוד, נכנסים ובודקים לעומק בתוך גוגל אנליטיקס.

 


www.loadseo.co.il/


 
מאמרים נוספים :

» מדריך למתחילים לSEO

חדש ל SEO? צריך ללטש את הידע שלך? המדריך למתחילים SEO -  אופטימיזציה למנועי חיפוש, או SEO.מהו אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)?SEO היא המתמקדת בהגדלת הנראות בתוצאות מנוע החיפוש באופן אורגני (שאינו בתשלום). SEO כוללת הן את האלמנטים...

» שיווק ופרסום באינטרנט

אנו חיים היום בעידן המודרני, עידן המתאפיין במגוון עצום של טכנולוגיות חדישות ואין ספור המצאות ושכלולים שונים. בעבר, כל מי שרצה לפרסם ולשווק את העסק שלו, היה פונה באופן אוטומטי לרדיו, לטלוויזיה וכמובן לעיתונות הכתובה. אך...

» יש לכם אתר אינטרנט? 5 טיפים שיקפיצו את האתר שלכם במנועי החיפוש

כל ילד בישראל מכיר היום את גוגל ואת מנוע החיפוש שלו, כולם יודעים שכל שירות שאנחנו זקוקים לו, כל מוצר שאנחנו חפצים בו, כל המלצה שאנחנו רוצים לקבל, כל פיסת מידע - את הכל אפשר למצוא במנוע החיפוש של גוגל. בעלי אתרים יודעים...

» קידום אורגני לעסקים

  הדרך הטובה ביותר כיום לחשוף ולפרסם חברה/בית עסק, הינו, באמצעות אתר אינטרנט פעיל ומעודכן. הודות לקידמת הטכנולוגיה, לכול אדם באשר הוא קיים בביתו מחשב עם גישה לאינטרנט, וכן מכשיר סמארטפון אשר באמצעותו ניתן לגשת לאינטרנט...

» קידום אתרים לשנת 2017

 כמות המידע ברשת הוא עצום. בלתי נתפס ממש. על כל ביטוי מתחרים כל כך הרבה עמודי אינטרנט וחלקם הגדול כלל אינו שייך לעסקים. לכן קידום אתרים לעסקים היא משימה מורכבת מאין כמוה. והצלחה במשימה הזו היא הרבה פעמים לשון המאזניים בין...

» קידום בגוגל 2016- החוקים החדשים

קידום בגוגל 2016- החוקים החדשיםזו עובדה ידועה, שבכל כמה חודשים, גוגל עורכת שינוי בחוקיה. אחד מהשיטות שגוגל משתמשת, הינה הארכת הכותרות של תוצאות החיפוש ואת תקצירן. הכותרות השנה – 2016, הוארכו ל-70-71 תווים לכותרת, במקום 50-60 שהיו...

» האיכות ולא הכמות

אם חשבתם שתוכן איכותי בא בקלות אז טעיתם, גם אם הצלחתם לחבר כמה משפטים לכדי מאמר והאמנתם שעמו תוכלו לקדם את האתר. תכנים לקידום אתרים בגוגל, בשונה ממספר מילות מפתח שחוזרות על עצמן, הם תכנים איכותיים שנקלטים בקלות מול המערכת...

» בחירת מילות מפתח לגוגל

כל מי שפותח אתר חדש צריך לשאול את עצמו את השאלה העיקרית שעוסקת שלו והיא אילו מילות מפתח מייצגות את האתר שלי? אם יש לי אתר שמוכר ארונות פלסטיק האם מילת מפתח 'פלסטיק' היא מספיק טובה? ומה עם רק 'ארונות'? בשביל לדעת איך עושים את...

» למה האתר שלכם צריך קידום אתרים

 למה האתר שלכם צריך אם נכנסתם לכתבה הזאת, אתם אמורים כבר לדעת שכל עסק חייב אתר, כי אתר אינטרנט לוקח את העסק להצלחה שיווקית. אבל הקידום שלו הוא זה שמוביל אותו אליה בדרך הנכונה -- הרי לא משנה כמה טוב האתר שלכם, הוא לא ישיג לכם...

» מדריך מקוצר למקדם המתחיל

אז החלטת כי הכיוון המקצועי שלך הוא קידום אתרים והלכת ללמוד את התחום בקורס אותו מעבירים מיטב המוחות בתחום באחד מבתי הספר המוכרים והטובים שקיימים כיום ללימודי קידום אתרים? אך מה קורה לאחר שהקורס הסתיים? האם אתה מתכוון...
STU2

רוצים להוסיף מאמר לאתר? הרשמו עכשיו והכניסו מאמר חדש

חיפוש מהיר בגוגל

מאמרים - כל הזכויות שמורות לפרסום אתרים באינטרנט מבית אקטיביטק בע"מ קידום אתרים