שובר לפרסום בגוגל



מבוא לפיתוח משחקים מרובי-משתתפים

PDF הדפסה דוא
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 
השיעור נכתב על ידי : אלעד כהן   
רביעי, 18 אוגוסט 2010 17:09

למה לפתח משחק מרובה-משתתפים?


משחקים מרובי-משתתפים מורכבים יותר להכנה מאשר משחקים לשחקן אחד. בדרך כלל הסיכוי של משחק עם האפשרות לשחק נגד שחקנים אמיתים להצליח הוא גבוה יותר. לדוגמא: משחק פוקר בפייסבוק אשר פותח ע"י חברת זינגה העוסקת בתחום פיתוח אפליקציות לפייסבוק - לא היה מגיע למימדי הצלחה כאלו אם השחקנים האחרים לא היו אמיתיים. לפעמים אפשר להוסיף למשחק של שחקן אחד את האפשרות לשחק נגד שחקנים אחרים (לדוגמא: במשחק מירוץ מכוניות).

דוגמאות למשחקים מרובי-משתתפים
דוגמאות למשחקים מרובי-משתתפים בזמן-אמת: מירוץ מכוניות, כדורגל, כדורסל, טניס וכדורעף.
דוגמאות למשחקים מרובי-משתתפים מבוססי-תור: פוקר, שש בש, בינגו, שחמט ודמקה.

ההבדל בין משחקים מרובי-משתתפים בזמן-אמת למשחקים מרובי-משתתפים מבוססי-תור הוא שבמשחקים מבוססי-תור, בכל מצב במשחק ניתן לבצע פעולה מסויימת אחת ושום דבר אחר לא יתרחש במשחק כל עוד הפעולה לא התבצעה, בניגוד למשחקים בזמן-אמת בהם כל שחקן יכול לשחק ללא המתנה לתור של שחקן אחר.

תקשורת במשחקים מרובי-משתתפים
במשחק מרובה-משתתפים כל שחקן שולח נתונים לגבי הפעולות שביצע במשחק ומקבל נתונים לגבי הפעולות שהשחקנים האחרים במשחק ביצעו.

שיטות תקשורת:
- חיבור ישיר: בשיטה זו כל שחקן מעדכן את יתר השחקנים בפעולה שביצע בכך שהוא שולח הודעה לכל שחקן בנפרד.
- קבוצה: בשיטה זו כל שחקן מחובר למספר מסויים של שחקנים ולא לכולם. כל שחקן משמש גם כנתב כדי להעביר הודעות שלא מיועדות אליו.
- שרת: בשיטה זו כל השחקנים מחוברים אך ורק לשרת ולא לכל אחד מהם, השרת מקבל ושולח הודעות לשחקנים בהתאם למשחק.

אבטחת מידע במשחקים מרובי-משתתפים
על מנת לשמור על רמת אבטחה מידע גבוהה, כל פעולה שהשחקן מבצע צריכה להיבדק בצד-השרת בהתאם לחוקי המשחק והמצב הנוכחי של המשחק. שיטת התקשורת היחידה בה ניתן לממש זאת היא שיטת התקשורת המשלבת שרת. שיטות התקשורת האחרות לא מאובטחת מכיוון שבשיטת הקבוצה, שחקן שמשמש כנתב יכול לשנות את המהלך של שחקן אחר ובשיטת החיבור הישיר, הניצחון לא ודאי כי אין גורם אובייקטיבי (שרת) שיחליט מי ניצח.
 


www.win.co.il
 
מאמרים נוספים :

» למצוא קורס פלאש למתחילים בנהריה

לא מצליחים להתקבל לאוניברסיטה? לא חובה תואר בשביל להצליח. לא חשוב אם השתחררתם כרגע מהצבא, או פתאום הגעתם אל גיל העמידה, מתחבטים, לא צריך להתבאס ולשבור את הכלים. קיימים בעידן זה מגוון עצום של קורסים מקצועיים שיאירו את...

» איך לבחור קורס לימוד פוטושופ איכותי?

לא יכולים יותר עם האוניברסיטה? לא חסרות אלטרנטיבות. אפילו אם השתחררתם לאחרונה מהצבא, או פתאום מצאתם עצמכם בגיל 40, מתים לשינוי, אסור לכם להתבאס על עצמכם ולהישבר. לא חסרים בעידן זה מבחר גדול של מקצועות אשר יעשירו אתכם...

» מתלבט אם ללמוד לימודי אנימציה?

לא יכולים יותר עם האוניברסיטה? יש הרבה אלטרנטיבות. גם אם הרגע השתחררתם, או פתאום מצאתם שאתם בגיל 30, מתים לשנות משהו, אין לכם ממה להתבאס ולהיכנס לדכאון. קיימים בשנות האלפיים הרבה תחומי לימוד שיספקו עניין ומהם תקבלו כיוון...

» האם הילדים שלכם משוגעים על משחקי מחשב?

האם הילדים שלכם משוגעים על משחקי מחשב? אם אתם לא חיים בבועה, אז קרוב לוודאי שכן. ואם יש לכם חברים שגם הם הורים לילדים בגילאים של ילדיכם – או בוגרים יותר - אז ככל הנראה כבר הספקתם להתוודע לתופעה. משחקי מחשב הם בין הבילויים...

» תמונות ופלאש באתר שלך

אנו נסקר את מגוון האפשרויות שניתן להטמיע בהן תמונות באתר שלך באינטרנט, ואובייקטים שונים כגון פלאש וסרטונים בפורמטים שונים.ראשית יש להניח כי האתר שלנו אינו בנוי רק מטקסט בלבד, ורצוי שכך. על מנת למשוך לקוחות יש להשתמש...

» קידום אתרי פלאש

רוב בעליי העסקים היום נרתעים ממשע , הסיבה לכך הינה כי נהוג לחשוב שלא ניתן לבצע קידום אתרי פלאש. למעשה מחשבה זאת היתה נכונה עד לשנת 99 אז חתמה חברת אדובי על הסכם עם גוגל לקידום אתרי פלאש באנגלית בלבד.מה קורה עם העברית? לפני...

» הכנת רובוט למשחק הדו-פרצופי בערוץ 2

בכל יום שישי בערב, יגאל שילון מנחה משחק טלוויזיוני בשם: . במשחק מוצגת תמונה של פרצוף המורכב מפרצופם של שני מפורסמים, משתתף עולה לשידור ובמידה וגילה מיהם שני המפורסמים - זוכה במכונית. ביום שישי האחרון שני המפורסמים היו:...

» פרוטוקולי-רשת בפלאש

מהו פרוטוקול?פרוטוקול הוא הגדרה של רצף אירועים המתרחשים בזה אחר זה כדי לבצע פעולות מסויימות. לדוגמא: כדי ששיחת טלפון תתקיים, צד אחד צריך לחייג והצד השני לענות. רק לאחר מכן שני הצדדים יוכלו לדבר בינהם. דוגמא אחרת...

» הכנת זחלן-רשת (Web Spider) בפלאש

מהו זחלן-רשת?זחלן-רשת הוא תוכנת מחשב שסורקת אתרי-אינטרנט בזה אחר זה ומבצעת פעולות המבוססות על התוכן הנמצא בדפי-האתרים. המעבר של זחלן-הרשת מאתר לאתר מבוצע ע"י זיהוי הקישורים החיצוניים (קישורים לאתרים אחרים) שנמצאים באתר...

» שלבים בפיתוח משחק פלאש

שלב ראשון: איפיוןתהליך הפיתוח מתחיל בשלב האיפיון, בשלב זה נכתב מסמך ע"י הלקוח או ע"י , המכיל את הפונקציונאליות הדרושה וגם את שירטוטי החלונות השונים. ככל שהאיפיון יהיה מפורט יותר ולא יהיו בו חלקים חסרים, כך משך הזמן שיידרש...
STU2

רוצים להוסיף מאמר לאתר? הרשמו עכשיו והכניסו מאמר חדש

חיפוש מהיר בגוגל

מאמרים - כל הזכויות שמורות לפרסום אתרים באינטרנט מבית אקטיביטק בע"מ קידום אתרים