שובר לפרסום בגוגל



הכנת רובוט למשחק אוטומטי ב-FarmVille

PDF הדפסה דוא
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 
השיעור נכתב על ידי : אלעד כהן   
שבת, 14 אוגוסט 2010 21:19

מבוא


FarmVille הוא המשחק הפופולרי ביותר באתר פייסבוק (Facebook) אשר נכתב ע"י מתכנתי פלאש מחברת Zynga ומטרת המשחק היא להקים חווה משגשת.
במהלך המשחק, השחקן רוכש שתילים, שותל אותם וקוצר לאחר פרק זמן מסויים. במידה והשחקן לא יבצע את הקצירה בזמן, השתילים יתרקבו והשחקן לא ירוויח מטבעות עבורם.
פעולות אלו (רכישת שתיל, שתילתו וקצירתו) חוזרות על עצמן במהלך המשחק ומזכות את השחקן במטבעות.
בחלק הבא אסביר איך להכין רובוט שיבצע את הפעולות האלו באופן אוטומטי.
כדי להכין רובוט צריך להבין מה קורה מאחורי הקלעים כאשר פעולות במשחק מתרחשות.
למשחק יש שני חלקים: צד הלקוח (נכתב בשפת אקשן-סקריפט 3) וצד השרת (נכתב בשפת php), הנתונים נשלחים ומתקבלים בפורמט amf. ארכיטקטורה זו מאפשרת לשלוח אובייקטים מורכבים ולקבל אובייקטים מורכבים בחזרה.

הסבר הקוד של הרובוט
ניתן להוריד את קוד המקור של הרובוט מהקישור הבא:
http://www.gamedevstudio.co.il/FarmVilleBot/FarmVille.rar

הרובוט הוא אפליקציית פלאש שכתובה בשפת אקשן-סקריפט 3. ממשק המשתמש מורכב מכפתור אחד ומשורת מצב. בלחיצה על הכפתור, הרובוט מתחיל לפעול ומתחבר לעמוד המשחק בפייסבוק (שם המשתמש והסיסמא לאתר פייסבוק נלקחים מתוך קובץ Cookie שנשמר במחשב, לכן בעת כניסה לפייסבוק חשוב לבחור באפשרות 'ביצוע כניסה אוטומטית בפעם הבאה' כדי שקובץ Cookie יישמר במחשב).
ההודעות שנשלחות מהמשחק אל השרת מכילות נתונים שנמצאים במשתני ה-Flash Vars (משתנים שמוגדרים בקוד טעינת קובץ SWF וקובץ ה-SWF יכול להשתמש בהם).
אפשר להגיע לכל משתני ה-Flash Vars ע"י טעינת מספר עמודי HTML בסדר מסויים, אותם העמודים שהיו נטענים לשחקן במידה והיה נכנס למשחק באמצעות הדפדפן.

פירוט משתני ה-Flash Vars:
flashRevision – גירסת המשחק
token – מזהה ה-Session הנוכחי של השחקן במשחק
fb_sig_time – אחד המשתנים שאתר פייסבוק מעביר לכל אפליקציה שנטענת בתוכו
master_id – המספר המזהה של המשתמש בפייסבוק
app_url – כתובת צד-השרת של המשחק, אליה נשלחות כל ההודעות במהלך המשחק

מלבד משתנים אלו, יש משתנה נוסף בשם g_world, משתנה זה מוגדר בקוד ג'אווה-סקריפט בעמוד ה-HTML שבו נמצאים ה-Flash Vars ומכיל מידע על כל האובייקטים שנמצאים בחווה (כגון שתילים, עצים וחיות). ערך המשתנה g_world מקודד בקידוד Base64 ולכן צריך להפוך את המחרוזת המקודדת למערך של אובייקטים.

לאחר הפיכת המחרוזת למערך של אובייקטים, אפשר לעבור על פני כל אחד מהאובייקטים, לבדוק את מצבו ולבצע פעולה אוטומטית בהתאם.
לדוגמא: אם האובייקט הוא ערוגה ריקה, אפשר לשתול בה שתיל מסויים ואם האובייקט הוא שתיל, אפשר לבדוק האם ניתן לקצור אותו ואם כן אז לשלוח לשרת הודעה על קצירת השתיל.

כל הודעה שנשלחת לשרת מכילה אובייקט חתימה, אובייקט זה מאפשר לשרת לזהות מי ביצע את הבקשה. אובייקט החתימה מכיל את משתני ה-Flash Vars.

המאמר פורסם באנגלית במגזין ffdmag בחודש יולי, 2010
 


www.win.co.il
 
מאמרים נוספים :

» הטכנולוגיות ששינו לנו את אורך החיים

 הטכנולוגיות ששינו לנו את אורך החייםיש לא מעט טכנולוגיות שגרמו לנו לשנות את אורך החיים שלנו, למעשה לאורך ההיסטוריה חיינו השתנו בזכות אותם טכנולויות, החל מהמצאת הגלגל, גילוי האש וכן הלאה והלאה. הדעה הרווחת (אמנם בבדיחות)...

» סטטוסים לפייסבוק התחום החם של ישראל

 סטטוסים לפייסבוקילד של מישהי במשרד אמר היום שיש לו פיפי ארוך ואז גיליתי שהוא התכוון לקקי. גאון!!הכל עובר בסוף, השאלה היא כמה נסבול עד אז.מסיים לבנות כיסא מאיקאה. היא: נשאר לך פה בורג אני: שטויות לא צריך אותו כיסא: אני אמור...

» סטטוסים לפייסבוק שחובה לקרוא!

 סטטוסיםגם בשבעה של מנכ"ל קוקה קולה יהיה על השולחן מיץ פז אשכוליותמעניין מתי הם יבינו שאני תמיד זה שעומד על המנגל פשוט כי אני לא רוצה לשבת עם כולםלא מבין גברים שבוגדים,לא מספיק קשה עם אישה אחת?גם בשבעה של מנכ"ל קוקה קולה...

» כיצד תתקינו סט בריכת אינטקס בקלות

קניתם לכבוד הקיץ בריכת אינטקס לגינה? ובכן מאמר זה יעזור לכם לבנות את הבריכה שלכם על הצד הטוב ביותר.צעד 1 מתוך 4 שלבים: פתיחת הקופסאלפני מלאכת הרכבת הבריכה יש לוודא שכל הציוד נמצא באריזה ולא חסר דבר בסט. אחרת סביר להניח שלא...

» פרופיל חברה ברשתות החברתיות

התקשורת העסקית הפכה בשנים האחרונות ליותר ויותר וירטואלית. עסקים רבים מנהלים קשרי ספק לקוח ומוצאים לקוחות חדשים גם בלי לראות את הלקוח או לקיים את הטקס המסורתי של פגישת הכרות.בעידן בו כל המידע חשוף וגלוי, ולרשות עסקים...

» פרופיל עסקי למאמנים

אימון מקצועי, אישי או ארגוני, הינו תחום פורח ומשגשג בעשור האחרון. אנשים רבים לומדים אימון ופונים לעזרתם של ארגונים, חברות, עמותות, צוותי עובדים וגם אנשים פרטיים, כדי לעזור להם לנהל את העסק או את החיים שלהם טוב יותר. אבל גם...

» שואב רובוטי - הטרנד שכבש את ישראל

למרות העובדה ששואבי האבק הרובוטיים אינם תופעה חדישה וכבר נמצאים במחוזותינו למעלה מ-10 שנים, בשנים האחרונות הם זוכים לפופולאריות הולכת וגוברת, עד כי כיום כבר כולנו מכירים לפחות משפחה אחת שיש להם בבית שואב רובוטי, והסיבות...

» כיצד לבצע מחקר מילות מפתח גוגל - חוד החנית של קידום אתרים

מחקר מילות מפתח גוגל,פעילות שבה אני מומחה, הינה אחת מהפעילויות החשובות בקידום אתרים אורגני בגוגל ולה השפעה רבה על המיקום בגוגל של אתרכם. הידעתם שמחקר מילות מפתח גוגל הינה הפעילות הראשונה שמקדם אתרים מקצועי ואמין צריך...

» שואב אבק רובוטי- המצאת המאה

שואב אבק רובוטי- המצאת המאה!יש שואב אבק, ויש שואב אבק רובוטי. שואב אבק "רגיל" עושה עבורכם עבודה פחות יסודית, וכמובן שהוא אינו "עצמאי בשטח", שלא לומר שאם יש לכם שואב אבק מדגם מיושן, כזה האוגר את האבק והלכלוך בשקיות, הרי שבסופו...

» מה זה שואב אבק רובוטי ומי צריך אותו בכלל

מה זה שואב אבק רובוטי ומי צריך אותו בכללשואב אבק רובוטי הוא המצאה ממחושבת חדישה שמבוססת על טכנולוגיה ברמה גבוהה. מטרתו של שואב אבק רובוטי הוא לעשות לכם את החים קלים יותר: אתם יכולים לצאת מהבית לעבודה, לסידורים או לבילוי,...
STU2

רוצים להוסיף מאמר לאתר? הרשמו עכשיו והכניסו מאמר חדש

חיפוש מהיר בגוגל

מאמרים - כל הזכויות שמורות לפרסום אתרים באינטרנט מבית אקטיביטק בע"מ קידום אתרים