שובר לפרסום בגוגל



גיוס משאבים לעמותות

PDF הדפסה דוא
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 
השיעור נכתב על ידי : דידי   
ראשון, 20 מרץ 2016 13:44

תהליך של גיוס משאבים לעמותות צריך להתבצע בהתאם לגוף אליו פונים, שכן תהליך גיוס כספים לעמותות מארגון ממשלתי או מגוף עסקי נבדל מתהליך גיוס כספים מקרנות פילנתרופיות. לכל ערוץ של קבלת תרומות יש השקפות שונות, הוא מתנהל בצורה שונה, ויש להתאים את הבקשה ואופן הפנייה אליו בהתאם לכך.

לעמותה ניתן לפנות למספר גורמים בבקשה לתרומות בעת תהליך גיוס כספים, כגון גופים ממשלתיים וציבוריים, קרנות פילנתרופיות, בעלי הון, חברות עסקיות ועוד. כיום חלה ירידה בהיקף המענקים והתקציבים מטעם הגופים הממשלתיים, יותר ויותר אנשי עסקים רואים חשיבות בתרומה לפעילות למען קידום מטרות ושינוי חברתי, במיוחד על ידי הענקת מענקים לעמותות.

להלן כמה שלבים בתהליך גיוס משאבים לעמותות אשר חשובים על מנת להצליח לגייס מענקים לעמותות מבעלי הון בעולם העסקי:

דבר ראשון, פנייה לאדם קרוב אל איש העסקים ולא אל איש העסקים בצורה ישירה יכולה דווקא להגביר את הנכונות שלו לשקול אותה, לעומת פנייה על ידי אדם לא מוכר אם באופן ישיר או באמצעות מייל או מכתב. בנוסף, על העמותה לנסות וללמוד כמה שיותר על התורם הפוטנציאלי, ניסיונו, בעולם העסקי ובכלל, האנשים הסובבים אותו ועוד, בכדי להבין האם הוא יתחבר לחזון ולמטרות העמותה. התאמה זו הכרחית בכדי שישקול תרומה לעמותה.

כמו כן, שלב חשוב הוא יצירת רשימת תורמים פוטנציאליים, בעלי ממון במגזר העסקי. מומלץ לפנות לאנשי עסקים אשר תרמו בעבר והיו או הינם מעורבים בתחום הפילנתרופי, שכן יש סיכוי רב יותר שאלו יסכימו לתרום לעומת אנשי עסקים שמעולם לא תרמו בעבר. דבר נוסף הוא יצירת תועלת מן התרומה עבור בעל ההון. בעלי עסקים שעומדים בראש חברות במגזר העסקי מחזיקים לרוב בגישה עסקית-תועלתית גם כאשר מדובר בפילנתרופיה. לכן, כדאי להציג בבקשת התרומה שיתוף פעולה שבסופו תועלת עבור בעל ההון, לדוגמא בצורת פרסום דבר התרומה בשם החברה העסקית שלו באמצעי התקשורת השונים.

דבר אחרון הוא כיבוד התורמים, לפעול בהתאם למה שהוצג בבקשה לתרומה, בכדי שלא לפגוע באמינות העמותה. בנוסף, במידה והובטח לאיש עסקים שתמורת תרומתו תקבל החברה שהוא עומד בראשה חשיפה בתקשורת, יונצח שמו של בן משפחה או כל הבטחה אחרת, על העמותה להקפיד ולעמוד בה. אי עמידה בהבטחות יפגע באמינות העמותה בעיני איש העסקים. בהמשך לכך, המקרה עלול להיחשף בפני גורמים נוספים בעולם העסקי והפילנתרופי וכתוצאה מכך לפגוע בסיכויי העמותה להשיג תרומות בעתיד.



 
מאמרים נוספים :

» "לא מדברים עוד בשפת השנור"

"לא מדברים עוד בשפת השנור"גיוס כספים – "מהפך של תפיסה ויחס" גיוס כספים ממקורות פרטיים – הוא הכרח קיומי לכל עמותה.מסגרת של מלכ"ר (מוסד ללא כוונת רווח) אשר לא שוקדת לפתח את מקורות התקציב שעומדים לרשותה בעזרת גיוס כספים...
STU2

פרסום ביטוח למטה

רוצים להוסיף מאמר לאתר? הרשמו עכשיו והכניסו מאמר חדש

חיפוש מהיר בגוגל

מאמרים - כל הזכויות שמורות לפרסום אתרים באינטרנט מבית אקטיביטק בע"מ קידום אתרים