גיוס כספים לעמותות - כללים להצלחה

הדפסה
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 
השיעור נכתב על ידי : דידי   
ראשון, 27 אוקטובר 2013 14:57

עמותות ומלכ"רים בישראל נמצאים כיום במצב של תחרות על תשומת הלב והתקציב של קרנות פילנתרופיות וגופים תורמים אחרים. מן הצד השני, אנשי עסקים מצליחים נאלצים להתמודד עם עשרות ואף מאות בקשות לתרומות, מענקים ותמיכה בכל שנה, וקרנות פילנתרופיות בארץ ובחו"ל מתמודדות עם פניות רבות בכל יום. אין ספק כי רוב המטרות של העמותות וארגוני הצדקה ראויות, אך התחרות הגדולה על התרומות מביאה את האנשים והגופים התורמים לבחור בעמותות מסוימות על פני אחרות.

לכן, עמותות רבות מבינות בימינו את החשיבות הרבה של ניהול מקצועי של תהליכי גיוס הכספים, ומשתמשות בשירותי אנשי מקצוע בעלי ניסיון, ידע והבנה בתחום זה של פיתוח משאבים וגיוס כספים.
בכדי שתהליך גיוס תרומות לעמותות יצליח, יש לבצעו באופן מעמיק, מתמשך ושיטתי. להלן מספר כללים אשר יעזרו לבקשה שלכם להשיג את תשומת הלב והאהדה אשר נדרשים לשם השגת התמיכה הכספית המבוקשת:

  • לימדו על האיש או הגוף ממנו אתם מבקשים תרומה - בדקו מהם המטרות והערכים של האנשים או הגופים אליהם אתם פונים, ובמי תמכו בעבר. איש עסקים או קרן פילנתרופית יתרמו אם יחושו שהם רוצים להפוך שותפים לפעילותה של העמותה.
  • הכינו תיק פרויקט מקצועי - בתהליך גיוס כספים, תיק הפרויקט יהוו כרטיס ביקור עבורכם וייצג את העמותה. חשוב ביותר להגיש תיק פרויקט מקצועי המציג באופן אמיתי ונהיר את העמותה, ההיסטוריה והפעילות שלה, ומדגיש את הערכים על פיהם היא פועלת והייחוד שלה, כמו גם ההצלחות שצברה לאורך השנים ותרומתה לשינוי.
  • הגדירו באופן ברור יעדים ומטרות - פרטו בבקשתכם יעדים ריאליים, אשר יוכלו להתגשם באמצעות התרומה המבוקשת. חשוב ביותר כי תוכלו בעתיד להציג בפני התורמים השגת יעדים אלו, בכדי לרכוש את אמון התורמים. קרנות פילנתרופיות אשר תרכשו את אמונן, ישמחו לתרום כספים נוספים בעתיד לעמותתכם. צרפו לבקשה תקציב מפורט - איש העסקים או נציג הקרן אשר יבחן את הבקשה
  • לתרומה יתמוך בפרויקט אשר מתוכנן היטב וינוהל לדעתו בצורה נכונה, כך שסיכויי ההצלחה שלו יהיו גבוהים. הציגו באופן מפורט את התקציב הנדרש, מקורות הגיוס השונים וכו'. כמו כן, חשוב ביותר שתציגו באופן מפורט כיצד ינוצלו הכספים שיועברו לעמותה כך יוכל הגוף התורם להבין מהי ה"תשואה" החברתית שתהא לתרומתו.
  • ציינו מהי ה"תמורה" של התרומה – הבהירו בפנייתכם איזה שינוי חיובי יחול הודות לתרומה.
  • דאגו לעדכן את אנשי העסקים או נציגי הקרנות לאורך התקדמות הפרויקט, כך שיחושו שותפים אמיתיים אשר מעורבים בו. הדבר יותיר בקרבם רושם חיובי על העמותה ופועלה ויגדיל את הסיכויים לקבל תמיכה גם בפרויקטים נוספים בעתיד בקלות רבה הרבה יותר.

 



 
מאמרים נוספים :

» תרומת קשרים אישיים בתהליכי גיוס כספים לעמותות

עמותות רבות נתקלות בקשיים בתהליכי גיוס כספים, אשר משפיעים על התנהלותן השוטפת ומידת הצלחתן להוציא אל הפועל פרויקטים. לרוב, הסיבה לכך היא שאלו המופקדים על ניהול תהליכים אלו אינם מכירים את עולם הפילנתרופיה כראוי ואינם...

» "לא מדברים עוד בשפת השנור"

"לא מדברים עוד בשפת השנור"גיוס כספים – "מהפך של תפיסה ויחס" גיוס כספים ממקורות פרטיים – הוא הכרח קיומי לכל עמותה.מסגרת של מלכ"ר (מוסד ללא כוונת רווח) אשר לא שוקדת לפתח את מקורות התקציב שעומדים לרשותה בעזרת גיוס כספים...

» גיוס הון – מדריך לגיוס הון התחלתי לחברות הזנק

גיוס הון – מדריך לגיוס הון התחלתי  לחברות הזנקהמשימה הקשה ביותר בתחילתה של כל חברת סטארט אפ היא גיוס ההון הראשוני. בפרק זה, נפרט מספר דרכים להשגת מימון ראשוני לחברת הסטארט אפ שלכם, על סוגי המשקיעים הקיימים בשוק, וננסה...