שובר לפרסום בגוגל



אימון משקולות יד – חיזוק כל השרירים באימון אחד

PDF הדפסה דוא
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 
השיעור נכתב על ידי : לימור   
ראשון, 23 יוני 2013 18:29

חובבי ספורט וכושר רבים רואים באימון משקולות יד את סוג האימון האפקטיבי והחשוב מכולם. באמצעות משקולות יד, ניתן להשיג שיפור אלמנטים רבים במגוון רחב של שרירים שונים בגוף. את האימון חשוב לעשות בצורה נכונה, תוך הקפדה על כללי אימון נכונים, שכן עבודה שגויה עלולה לגרום נזק. בשורות הקרובות נראה אילו סוגי תרגילים פופולאריים ניתן לבצע במהלך אימון משקולות יד, כיצד תבצעו אותם בצורה נכונה, ופרטים נוספים שיעזרו לכם למקסם את יעילות האימון.

תרגיל משקולות יד קלאסי הוא תרגיל כפיפת המרפקים, אותו ניתן לבצע בעמידה או בישיבה. התרגיל עובד בעיקר על שרירי היד הקדמית, אך מעורבים בו גם שרירי היד האחורית, הרגליים (בעמידה), הגב ועוד. במהלך אימון משקולות יד מן הסוג הזה, חשוב להימנע מיישור המרפקים עד הסוף, ובמצב עמידה – לשמור על גב זקוף וברכיים מעט כפופות. התנועה צריכה להיות איטית, יש לנשוף בזמן הרמת המשקולות והכל בשלושה סטים בני 10-15 חזרות בכל אחד.

תרגיל נוסף שרבים אוהבים לבצע במהלך אימון משקולות יד הוא כפיפת המרפקים על כיסא ייעודי משופע, כאשר אתם נשענים על הבטן שלכם. בשלב הזה קיימות מספר אפשרויות, אשר הבולטות שביניהן הן כיפוף המשקולות מעלה (כמו בתרגיל הקודם) בתרגיל המחזק את שרירי היד הקדמית בעיקר, וכמובן משיכת המשקולות אחורה, תרגיל מצוין לשרירי הגב השונים. חשוב להימנע מתזוזות של אזור הכתפיים, להימנע מיישור מרפקים עד לסוף, ולשמור על גב ישר ותנועות איטיות.

היד האחורית היא אחד השרירים החשובים ביותר לאימון וגרף השיפור שלו מהיר למדיי. מדובר על תרגיל שבו ידיכם מונפות מעל לראש עם משקולת יד אחת, ואתם מורידים את המשקולת בתנועה איטית מאחורי העורף. רבים מעידים כי זהו התרגיל הקשה ביותר של אימון משקולות יד אך אין שום ספק לגבי האפקטיביות שלו. יש להימנע ממשקלים גבוהים מדי בשלבים הראשונים, עניין שעלול לגרום לנזק ודלקות.

ולסיום, שום אימון משקולות יד אינו מושלם ללא תרגיל כתפיים. לשם קח אחזו בשתי משקולות יד, והניפו אותן לצדדים עד לגובה הכתפיים. חזרו על הפעולה 12-15 פעמים, למשך שלושה סטים. חשוב לא לעבור את גובה הכתפיים, שכן הדבר מפחית מיעילות האימון.

אימון משקולות יד הוא אימון יעיל, מהנה ובריא. התמידו בו ולא תתאכזבו.

המאמר באדיבות אתר פיטנס-דיפו חנות מקוונת לתוספי תזונה ומכשירי כושר



 
STU2

רוצים להוסיף מאמר לאתר? הרשמו עכשיו והכניסו מאמר חדש

חיפוש מהיר בגוגל

מאמרים - כל הזכויות שמורות לפרסום אתרים באינטרנט מבית אקטיביטק בע"מ קידום אתרים